Santa Magdalena de Montpalau

June 26, 2022
June 2022

near Santa Magdalena, Catalunya (España)

Inici Sant Jaume de LLierca
Itinerari Circular
Desnivell 248m.
Horari 2,15h.
Dificultat -F-
Aquesta es una ruta que es va fer amb la caminada de l’Esperdenyada del mes de juny però nosaltres la vam fer en direcció oposada per fer la pujada al començament . Aparquem el cotxe dins el poble de Sant Jaume de Llierca i caminem rodejant l’antiga fàbrica tèxtil La Brutau per estrets senders que ens baixen a creuar el riu Fluvià a l’alçada de la font Puda. Estem sobre la carretera asfaltada fins al pal indicador on a ma dreta surt el sender que s’enfila de dret pel mig del bosc en forta i llarga pujada per camí ben fresat fins a les ruïnes del castell i l’ermita de Sta. Magdalena. Tenim a baix a la vista el punt d’inici, els arbres ens tapen totalment les vistes per altres costats, un refresc i avall ara per una pista que baixa pel costat i paral·lela al camí de pujada, la pendent es forta però no tardem a arribar al pla on hem de creuar la carretera i a pocs metres a ma esquerra agafem un corriol que baixa pel mig de la natura a creuar el torrent de Turròs i el de Miana, aquest corriol menjat per la natura, crec que els de la caminada el van netejar i per això encara esta transitable, jo diria que en poc temps quedarà amagat o quasi be perdut, però el cas es que nosaltres i vam poder passar be. El corriol es fa llarg fins sortir a la pista de Torrós que seguim a ma esquerra per entrar de nou a ma dreta a un altre sender ara mes net, planer i molt de bon fer fins a una altre pista i de nou al poble de Sant Jaume i al punt de sortida.