Santa Llocaia-Llus-Refugi de Naüja-Puig d' Estaques-Mirador de Santa Llocaia

Photo ofSanta Llocaia-Llus-Refugi de Naüja-Puig d' Estaques-Mirador de Santa Llocaia Photo ofSanta Llocaia-Llus-Refugi de Naüja-Puig d' Estaques-Mirador de Santa Llocaia Photo ofSanta Llocaia-Llus-Refugi de Naüja-Puig d' Estaques-Mirador de Santa Llocaia

November 6, 2020
November 2020

near Sainte-Léocadie, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - Arribada: Llus (Santa Llocaia).

Anirem per la carretera que puja a l'estació d'esquí del Puigmal, un petit tram, per ràpidament anar per la carretera que va a Santa Llocaia fins a trobar la cruïlla (pal indicatiu) del GR 36 (pintura vermella i blanca). Anirem pel GR que també té pintura groga i blava, fins trobar una cruïlla (pal indicatiu).
Aquí deixarem el GR, per seguir les senyals de pintura blava i groga que segueixen per la pista (direcció sud) que ens pujarà al Refugi Pastoral de Nahuja. En arribar a la zona de lleure de la Font del Refugi de Nahuja, deixem la senyalització blava, per continuar pujant per la pista amb la pintura groga, fins arribar, poc després al pla del Refugi de Nahuja.
Un cop visitat, seguirem pujant per la pista com uns cent cinquanta metres, on la deixarem i seguirem un rastre de desemboscar que marxa tot pujant en direcció a Llevant. En arribar a dalt, trobem una vella pista de desemboscar que marxa al nord-est, en lleugera baixada, fins trobar una pista principal (pal indicatiu).
La seguirem tot pujant, fins arribar al caire que baixa de la muntanya del Puig d'Estaques, on seguirem la vella pista que puja amunt (direcció sud), fins que aquesta gira a Ponent (pal indicatiu). En aquest punt deixarem la pista i pujarem recte amunt per anar a trobar el Puig d'Estaques (pintura verda).
La baixada la farem per la cara de Llevant en direcció sud-est fins trobar una clariana en el bosc (pal indicatiu) on deixarem les marques de pintura verda per girar amb sentit nord i baixar pel mig del bosc fins trobar una pista forestal herbada.
Aquesta baixada no té camí definit i us caldrà l'ajuda del GPS o un bon sentit de l'orientació. L'alternativa és desfer el camí de pujada fins trobar la pista principal (pal indicatiu), per continuar per la que marxa tot baixant, en direcció nord pel caire de la muntanya fins trobar les antenes de comunicació.
Nosaltres en trobar la pista herbada al final de la baixada, la seguirem en direcció al nord-oest, fins trobar les antenes de comunicació. Aquí baixarem a trobar les casetes de les antenes, per continuar baixant pel caire de la muntanya (no té senyalització de pintura) fins trobar una nova pista forestal herbada.
La seguirem sempre en direcció a Ponent, fins arribar al mirador de Santa Llocaia, on continuarem baixant per la pista ara ja enquitranada. En aquesta baixada creuarem un parell de vegades la carretera del Puigmal, per arribar finalment al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Cerdanya.