Santa Linya-El Balconet-Sant Pere de Queralt o de La Vall

Photo ofSanta Linya-El Balconet-Sant Pere de Queralt o de La Vall Photo ofSanta Linya-El Balconet-Sant Pere de Queralt o de La Vall Photo ofSanta Linya-El Balconet-Sant Pere de Queralt o de La Vall

May 17, 2015
May 2015

near Santa Linya, Catalunya (España)

Ruta circular per la Comarca de La Noguera, la més extensa de Catalunya.

La ruta comença a Santa Linya, passa pel Balconet, Sant Pere de Queralt o de La Vall i torna a Alinya.

Per arribar a Linya, des de Balaguer agafem la carretera que va a Ager, quan arribem a l´entrada del poblet de Les Avellanes, agafem a ma dreta una cruïlla i després de 5 kilòmetres arribem a Santa Linya.

A l´entrada del poble agafem una pista asfaltada a la nostra esquerra i pugem uns metres direcció a un gran dipòsit d´aigua on deixem el cotxe aparcat. Aquí comença la nostra ruta, agafem una pista forestal i la seguim uns metres fins a trobar un corriol a la nostra esquerra i un pal indicador que ens senyala el camí al Balconet, seguim el corriol de pujada fins a tornar a una altre pista forestal, la seguim fins arribar al Balconet, tenim a davant nostre un bonic Mirador sobre el Pantà de Camarasa i La Serra del Montsec, tornem enrere uns metres fins a trobar un camí ben marcat a la nostra dreta, el seguim tot carenant pel fil del single, anem trobant restes de trinxeres construïdes amb pedra seca per les tropes franquistes en la passada guerra civil. Comencem la baixada per corriol molt dret, trobem algun pas equipat amb cadenes, fins arribar a un collet a sota de l´ermita de Sant Pere on trobem un cartell explicatiu. La pujada al antic Castell i a l´ermita, es pot fer per dos llocs diferents, el fàcil va per la nostra esquerra, baixant primer un trosset amb l´ajuda d´una cadena i després gira a la dreta amb pujada fins a dalt. Si es porta l´equip per fer vies ferrades, proposo la pujada a l´ermita pels pasos equipats amb cables i cadenes, des del collet agafem per la vesant sud, a la nostra esquerra, una cadena que puja per una canal desprès trobem un cable ancorat a la pedra i una altre cadena fins arribar a dalt l´ermita, i la tornada, agafem per un corriol fàcil que baixa per la seva vessant nord uns metres fins a trobar una cruïlla, aquí, agafem per la nostra dreta on ens porta a una estreta cornisa on hi ha un altre cable ancorat a la roca per superar uns fàcils passos però amb considerable exposició, superat aquest bonic tram arribem de nou al collet desprès d´haver fet un gir de 360 graus a turó de l´ermita. Tornem enrere uns metres el camí d´anada fins agafar un altre corriol a la nostra dreta que ens baixa a la llera del barranc, normalment no hi passa aigua, seguim un corriol molt frondós amb cingleres a cada costat fins arribar a fora de l´engorjar, aquí el barranc s´obre i trobem una pista forestal que ja no la deixarem fins arribar al Camí de Sant Urbà, poc desprès ja podrem tornar a veure el poble de Santa Linya i per arribar-hi només ens queda que baixar un petit corriol i tornar a trobar el camí d´anada, el desfem uns metres i arribem al punt de sortida.

Aquesta ruta esta tota molt ben marcada i no té cap dificultat rellevant per a fer-l´ha, només cal tenir en compte per si es vol fer la petita via ferrada, ja que caldrà portar arnés i el dissipador.

Cal proveir-se d´aigua, ja que es una zona molt seca i no hi han punts d´aigua on pogué repostar.

Barranc de Sant Pere

Corriol

Poc més avall, desprès dunes l