Santa Fe del Montseny - Pantà - Empedrat, Turó i Esquei de Morou.

Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà - Empedrat, Turó i Esquei de Morou. Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà - Empedrat, Turó i Esquei de Morou. Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà - Empedrat, Turó i Esquei de Morou.

June 21, 2017
June 2017

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Cap al Montseny per fer el camí que ens portarà a L'Empedrat, al Turó i a l'Esquei de Morou. És una part menys coneguda que les més populars com el Turó de l'Home, Les Agudes o El Matagalls, però d'un gran interes geològic i paisatgístic.
Per cert, he buscat el significat de la paraula Morou i no l'he trobat. Algú el sap?.
Sortim de l'aparcament del devant del Centre d'Informació de Can Casades, al costat mateix de la carretera.
Agafem el camí que surt a la dreta de l'hotel Santa Fe, que ens porta directament al Pantà, ple fins a dalt d'aigua, dóna gust de veure'l tant ple. Passem per sobre de la presa i agafem a la dreta direcció a l'Empedrat.
Un cop passada la casa de Figueroles ens desviem 100 metres fins a la Font de Baladrell. Raja molt poc. Tornem enrere per recuperar el camí que hem deixat i que ens porta directament a l'Empedrat de Morou, balconada rocallosa que ofereix una bona panoràmica sobre tota la vall de Santa Fe, el turó de l’Home, les Agudes...
Seguim i ben aviat trobem una desviació amb un pal indicador que ens senyala que hem de tombar carena amunt cap a la dreta, i en pocs minuts som al Turó de Morou de 1.304m.
A partir d'aquí ja és tot baixada i ja només ens queda l'Esquei de Morou, formació granitica que sobresurt del bosc i que ens avoca sobre la vall de Riells del Montseny, amb espectaculars vistes fins al Pirineu.
Ja de baixada creuem fagedes i castanyedas i després de creuar la Riera de Santa Fe ja arribem al punt de sortida.

Santa Fe del Montseny

Esquei de Morou

Can Lleonard

Riera de Santa Fe

Can Casades, sortida i arribada.

• Photo of amboix
    amboix Oct 13, 2022

El Montseny té moltes possibilitats. Aquesta fins a l'Esquei de Morou no és massa coneguda, però molt interessant.