Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà de Sta. Fe - Avioneta estavellada - Empedrat, Turó i Esquei de Morou Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà de Sta. Fe - Avioneta estavellada - Empedrat, Turó i Esquei de Morou Photo ofSanta Fe del Montseny - Pantà de Sta. Fe - Avioneta estavellada - Empedrat, Turó i Esquei de Morou

3 hours
November 4, 2013
November 2013

•   4.6 22 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

El començament d’aquesta ruta és a l'aparcament de Santa Fe del Montseny i segueix pel caminet que baixa a la riera de Santa Fe tot seguint la riera i vorejant el Pantà de Santa Fe. Passarem sobre la presa i, seguint els senyals de color taronja (també les PR-C 204) caminem en direcció a Riells indicat amb marques blanques i grogues. Baixem fins la casa de Font de Corts, (poc després de masia, a uns dos-cents metres a la nostra esquerra, hi ha les restes d’una avioneta), des del camí, si es mira cap amunt es pot veure l'avioneta al mig de l’alzinar, es fàcil pujar uns metres fins arribar-hi. Es veu que l’any 2000, l'avioneta es va estavellar i les seves restes les van deixar després de l’accident al mateix lloc. Es increïble la sensació de trobar-se una avioneta estavellada al mig del bosc.

La informació de l’accident i l’informe tècnic està en Google: A-014/2000, del lo ocurrido el día 27 de marzo de 2000 a la aeronave MOONEY M20K, matrícula G-GTPL.

Desfem part del camí i pugem fins a trobar les marques taronges, si les seguim per mig de fagedes ens porten a l’Empedrat, Turó i l’Esquei de Morou. Des del cim de l’Esquei es divisen unes fantàstiques vistes panoràmiques de l'entorn.
Continuem seguint els senyals taronges pel mig de fagedes i castanyedes fins un punt on deixem el camí i baixem sense camí marcat fins la riera de Santa Fe. Continuem a mà dreta, seguim la riera i travessem un pont fins arribar a l’ermita de Santa Fe. Donem per acabada la ruta.
Salut i bona caminada.

Avioneta

L’any 2000, l'avioneta es va estavellar al Montseny, les restes de l'avió segueixen al mateix lloc 04-NOV-13 10:07:40

Can Font de Corts

Masia Can Font de Corts 04-NOV-13 10:01:19

Empedrat de Morou

Empedrat de Morou 04-NOV-13 10:57:54

Ermita de Santa Fe

Ermita de Santa Fe es una capella d’origen romànic,actualment adossada al darrera de l’hotel Santa Fe. 04-NOV-13 12:09:11

Esquei de Morou

Vistes

04-NOV-13 11:06:02

• Basilief Nov 11, 2013

Hem fet el recorregut. Interessant el canvi de la fageda a l'alzinar.

• Josep Montoto Jan 23, 2014

Hi he anat el dissabte 18 de Gener de 2014 amb el meu fill (11anys) i el nebot (16 anys). Ha estat una ruta diferent ja que tot i no haver pogut gaudir de les vistes, hi havia boira molt tancada, el trajecte és molt maco i quan hem trobat l'avioneta els nanos s'han quedat molt sorpresos.

JEP BOIX Jan 23, 2014

Tens tota la raó Josep, és sorprenent aquella avioneta! M'alegro que hagis fet i gaudit la ruta, segur que els nanos voldran repetir una altra caminada. Que vagi bé!

• Photo of carlos.vikingo
    carlos.vikingo Jan 30, 2014

Jo també he fet aquest recorregut amb la meva filla de tres anys, val a dir que és impresionant. Però, que hem de dir del Montseny..... meravellós

JEP BOIX Jan 30, 2014

Estic d'acord amb tu carlosvikingo, el Montseny és fantàstic!!

• Photo of dani_pent
    dani_pent Feb 8, 2014

Moltes gràcies per compartir la ruta, ha fet una bona passejada tot i el vent i el dia rúfol que feia avui.

Quan arribes a l'avioneta recordes l'informe de l'accident i et preguntes què li deuria passar al pilot, un anglès de 71 anys, que es va trobar el Montseny en mig de la boira i s'hi va estampar...

JEP BOIX Feb 8, 2014

M'alegro que t'ho hagis passat bé. Salut

• Basilief Feb 9, 2014

Imagino que, com l'anglès, ningú s'espera aquesta muntanya tan elevada i tan a prop de la costa. Problema d'informació.

• CarameloStudio Feb 9, 2014

Fantástica ruta por la avioneta.

• Photo of Escapades
    Escapades Feb 16, 2014

Hola! L'hem fet el 16 de Febrer 2014, ruta sense cap dificultat tècnica, molt senzilla i bonica. Hem seguit el track. Al trobar el pantà hem tingut algun moment de confusió, però s'ha d'anar el més aprop possible d'aquest.Merci per compartir el track!!

• Photo of Dídac D.
    Dídac D. Feb 22, 2014

Molt bona ruta. Impresionant l'avioneta. Val la pena fer-la. Us la recomano! Salut i moltes gràcies!

• Photo of Jrdmanero
    Jrdmanero Mar 25, 2014

Realitzada en sentit invers. Amb un dia clar i vistes espectaculars

• Photo of sharksoup
    sharksoup Apr 13, 2014

Gràcies per compartir la ruta!
    Molt maca, senzilla i amb el sorprenent extra de l'avioneta.

• Mambiki Aug 24, 2014

Vem fer aquesta ruta ahir 23/08, malgrat hi havia molta boira el paissatge es meravellòs. L'avioneta impressiona! És una ruta molt bonica i fàcil de fer.

• Photo of Josep.sanfeliu
    Josep.sanfeliu Aug 26, 2014

Bona ruta, bones vistes. A partir de l'avioneta he fet la ruta de pujada pel mig del bosc sense cami fins trobar de nou la teva ruta, no es recomanable, hi ha força troncs i esbardisses; el millor es tornar enrera. Gracies

JEP BOIX Aug 26, 2014

Hola Josep, pujar pel mig del bosc també ho volia fer perquè la ruta fos més circular però ho vaig desestimar. Salut

• Photo of pacoaga
    pacoaga Dec 21, 2014

muy buena ruta, aunque no vi el avión, me imagino por que seguí la ruta naranja

• Photo of Òscar Guàrdia
    Òscar Guàrdia Jan 11, 2015

Costa de seguir. El tram final deixa el camí i baixa entre els arbres enlloc de continuar pel camí marcat.

JEP BOIX Jan 11, 2015

Ja ho comento a la ressenya, que el tram final em desvio del camí, i és perquè resseguint la riera el camí és més maco i més entretingut que per la pista. Salut.

• Photo of joboix
    joboix Jan 23, 2015

Molt bonic: el Pantà, l'empedrat de Morou i les vistes que hi ha i la curiositat l'avioneta. M'ha agradat molt. Salut

gsusglez Feb 15, 2015

Un paisatge molt interessant en qualsevol època de l'any, amb el morbo, en aquest cas de veure l'avioneta estavellada, que encara que porta ja 15 anys es conserva prou bé.

gsusglez Feb 15, 2015

Per complementar el comentari anterior, i com a curiositat, afegeixo enllaç al Informe Tècnic Oficial de l'accident, ja que es troba poca informació a la xarxa i de vegades no gaire encertada.

JEP BOIX Feb 15, 2015

Gràcies per completar la informació amb aquest enllaç sobre l'avioneta estavellada. M'alegro que l'hagis gaudit tant com ho vaig fer jo. A reveure!

• Photo of salva007
    salva007 Jun 14, 2015

Bona ruta de senderisme, es fàcil, forca maca i amb un track ben marcat.
    El Montseny com sempre, impressionant. Aquesta ruta té l'afeixi't i curiositat de l'avioneta estavellada.
    Nosaltres l'hem fet en 4 hores.

• Photo of salva007
    JEP BOIX Jun 14, 2015

M'alegro salva007 que t'hagi agradat, gràcies per la valoració.

JEP BOIX Oct 28, 2015

Estic encantat que t'hagi agradat. Gràcies per la teva valoració

• Photo of lina.madrid
  • Photo of esedeele
    JEP BOIX Nov 6, 2015

Hola esedeele,
    Es un Gos d'atura català o ca d'arrest és una raça de gos pròpia de Catalunya. És un gos pastor que es feia servir sobretot per vigilar els ramats durant el dia a la zona del Pirineu i a l'ocupada per la transhumància relacionada amb aquesta zona. Salut. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/santa-fe-del-montseny-panta-de-sta-fe-avioneta-estavellada-empedrat-turo-i-esquei-de-morou-5572639#wp-5572649/photo-2945835

• Photo of jordijimenez
    jordijimenez Jan 14, 2016

Una bona ruta i fàcil de seguir. Es pot fer amb nens tranquilament. L'avioneta estavellada impresiona molt! Vem tenir mala sort i feia un dia amb força vent i la quantitat de fulles tapava el camí en alguns trams, però a part d'això, tot perfecte.

JEP BOIX Jan 14, 2016

Gràcies jordijimenez pels teus comentaris i també per la teva valoració. Així dóna gust compartir. salut!

• Photo of sergiosolosergio
    sergiosolosergio Jan 16, 2016

Una ruta molt i molt maca

JEP BOIX Jan 16, 2016

M'alegro sergiosolosergio que t'hagi agradat i que l'hàgiu gaudit tant com jo quan la vaig fer, per això comparteixo les rutes. Salut

• Photo of peremagria
    peremagria Mar 2, 2016

El Montseny, o més ben dit tot el massís del Montseny incloent-hi el Matagalls, es una caixa de sorpreses pel caminant. A través dels anys, hom hi ha anat moltes vegades, però sempre hi vas descobrint racons, fonts, paratges..etc. quelcom que en anteriors visites t’havia passat desapercebut, no ho havies pogut localitzar o no t’hi havies fixa’t. Avui fins i tot, les restes d’una avioneta alemanya estavellada fa anys i que malmeten l’ indret i el rebaixen a categoria de magatzem de ferralla. I ara la pregunta: Es dignaran les diputacions de Girona i Barcelona a fer desaparèixer aquestes restes d’un Parc Natural ? I que no s’excusin de que es del tot impossible, doncs a 50 m. arriba una pista forestal i la tècnica avui dia la pot convertir en porques hores en peces ben petites aptes per carregar-les i allunyar-les.

gsusglez Mar 4, 2016

No estic d'acord Peremagria, com en tot hi han opinions per tots el gustos.
    A mi em sembla bé que es conservi allà on està, porta 15 anys, i fins ara no havia escoltat cap queixa, inclús l'estat de conservació dona idea de que es respectada pels excursionistes, ja forma part del paisatge, si que resulta sorprenent però no em sembla que doni aspecte de magatzem de ferralla. La prova es que figura en moltes rutes d'aquesta web i altres guies com una curiositat, molts traç i passejades son només per anar·la a veure.
    D'altra banda el criteri habitual de les Diputacions en tots els parcs es deixar els vehicles que ja porten temps allà on estan, ja que han passat a formar part de l'ecosistema i s'han convertit en refugi ocasional o habitual d'algun tipus de fauna, i quan dic fauna no només son las espècies que es veuen a simple vista, crec que a tots el parcs hi algun vehicle... en Collserola hi ha més d'un.
    Per tant espero que continui com atractiu turístic durant molts anys.
    Salut. Gsus.

• Photo of Gloria GaMe
    Gloria GaMe Mar 25, 2016

25-3-16 Hemos empezado la ruta a la inversa. La zona del Empedrat la hemos hecho de bajada y nos ha venido genial ya que íbamos con un peque de 3 años. Hemos encontrado la avioneta, y cómo no, hemos inmortalizado el momento!
    Había mucha niebla y nos hemos perdido las vistas, pero hemos pasado un buen día.

• Photo of Gina corominas
    Gina corominas Apr 2, 2016

a

JEP BOIX Apr 2, 2016

M'alegro Georgina que t'hagi agradat. Moltes gràcies per la teva valoració.

• Photo of rulus_h
    rulus_h Jul 28, 2016

Entorn majestuós en una ruta molt interessant.

JEP BOIX Jul 29, 2016

Moltes gràcies rulus_h, per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta sortida.

• Photo of Gloria GaMe
    Gloria GaMe Sep 25, 2016

JEP BOIX Sep 27, 2016

Moltes gràcies per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta sortida en família. Salut!

• EstherBa Feb 4, 2017

Hicimos esta ruta en noviembre. Fácil de seguir y la segunda parte con poquita afluencia de gente. Terreno fácil y bonito entorno. Gracias.

JEP BOIX Feb 4, 2017

Gracias Esther, por tus comentarios y valoración. Me alegro de que hayas disfrutado de la ruta.

Tyr40 Mar 5, 2017

Muy buenas, acabamos de realizar la ruta, por cierto, muy buena pero con la sorpresa de que el avión, o mejor dicho, sus restos ya no están.

Ruta muy aceptable si vas con niños como nosotros. El sitio es espectacular y muy transitable.
    Genial.

Tyr40 Mar 5, 2017

Según me han informado en el area de informacion del parque, los restos de la avioneta fueron retirados hace ya unos 15 dias aproximadamente pues el dueño de la finca colindante interpuso muchas quejas.
    Una pena.

• quercus 70 Mar 5, 2017

la avioneta a día de hoy la han retirado fuimos el 5-3-2017 y solo que dan pequeños restos https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/santa-fe-del-montseny-panta-de-sta-fe-avioneta-estavellada-empedrat-turo-i-esquei-de-morou-5572639/photo-2945461

hola al día de hoy ya la han retirado estuvimos el 5-3-2017 solo que dan pequeños restos

• Photo of carles.bcn
    carles.bcn Mar 5, 2017

Hi vam anar fa poc és una ruta senzilla i variada. L'avioneta li donava un aire especial, hem pogut llegir que l'han retirada, si és així una llàstima!

• Photo of alp
    alp Mar 6, 2017

Avui he estat allà, no havia llegit els últims comentaris i pensava que encara estava l'avioneta, llàstima no l'he pogut veure! Però l'excursió val la pena igual.

Tyr40 Mar 6, 2017

Genial.

JEP BOIX Mar 7, 2017

Com diu en Carles.bcn, en aquesta ruta, l'avioneta li donava un encant especial. Una llàstima que l'hagin retirat!!! Salut.

• Jan Tichy Mar 12, 2017

It is a very nice journey. We did a similar one with our youngest in the backpack baby carrier. As written above, the plane wreck had been removed from the place and there remain only a few pieces of debris. Some photos and more details you can see in our corresponding geocache log: https://coord.info/GLQCE52V. But thank you very much for providing your tracklog! The trail was worth it!

JEP BOIX Mar 12, 2017

Thanks Jan, for your feedback. Health.
    Gràcies Jan, pels teus comentaris.Salut.

• Photo of Sussi4
    Sussi4 Mar 15, 2017

L'AVIONETA JA NO HI ÉS, FA VINT DIES QUE L'HAN TRETA.
    ASSUMPTA.
    17 DE MARÇ DE 2017

• Photo of David Sobirà
    David Sobirà Aug 15, 2017

L'AVIONETA JA NO HI ÉS 😢

Realment és una llàstima, ens que quedat amb ganes de veure-la. Un cop hem arribat al lloc no la veiem i cansats de buscar pels voltants del indret marcat hem trucat a centre de informació del Montseny. Allà ens han confirmat que l'avioneta se l'han emportat al febrer d'aquest any 2017.

Pel que fa a la ruta és fantàstica, tret del desviament per anar cap a l'avió, que aquell camí d'avets penso que no val la pena fer-ho ara que l'avió ja no està.
    Gràcies per fer-nos descobrir aquests indrets tant macos. Per cert, la ruta l'he fet sense voler del revés, i m'ha agradat més fer-la així. Anàvem amb el gos i el bany final al embassament-riera val molt la pena. És ple més d'agost i el clima dins dels arbres era fresquet i perfecte. /outdoor-trails/santa-fe-del-montseny-panta-de-sta-fe-avioneta-estavellada-empedrat-turo-i-esquei-de-morou-5572639#wp-5572640

• Photo of David Sobirà
    David Sobirà Aug 15, 2017

Jo tampoc vaig veure els última comentaris on es diu que l'avió hanno hi és, ho acabo de veure ara. Els del punt de información m'han dit que se la van empotrar al febrer. Estaria bé, si es pot, afegir a la descripció que al febrer del 2017 l'avió s'el van emportar. La ruta igualment és perfecte (tret del desviament per anar cap a l'avió, que penso que no val la pena perdre més de 30 mins per aquell camí senzill si l'avió ja no hi és.

• Photo of tomas91
    tomas91 Feb 8, 2019

Muy buena y bonita ruta, no llegamos hasta la avioneta por que habíamos leído que la habían quitado pero recomendaría ir a verificarlo, todas las indicaciones son correctas y nos ha sido fácil realizarla. Agradezco a JEP BOIX por subirla. Un saludo para tod@s!

Tyr40 Feb 8, 2019

Yo llegué hasta el sitio en concreto y tan solo quedaban algunos pequeños restos del fuselaje.
    Ya no se encuentra allí.

• Photo of davecr
    davecr Oct 24, 2021

Bones, comentar que de la avioneta ni rastre, i érem varies persones de grups diferents amb el mateix track pujant i baixant per la pendent, tots sense èxit! Desconeixem si les resten han estat retirades, de ser així cal eliminar o actualitzar el track pq algú prendrà mal per aquelles pendents buscar l'artefacte, que petit no és.

JEP BOIX Oct 27, 2021

Hola davecr, com ja hauràs vist en els darrers comentaris ja ho diuen que l'avioneta ja la van treure. Es podria suggerir al del Wikiloc que els comentaris més recents sortissin primer a la llista i així es veurien millor. Salut.

• Photo of davecr
    davecr Oct 27, 2021

Quan vaig tornar a casa, vaig veure els comentaris anteriors. El tema és q suposo q la majoria de gent per iniciativa no se'ls llegeix, per tant s'aboca a molta gent a un punt sense cap interès, fora de track, i amb perill de prendre mal, i més si es va amb mainada. Quan nosaltres hi vam arribar hi havia un grup que feia 1,30h fent la cabra. Jo anava amb dues nenes i arribats al suposat punt, els vaig demanar que tornessin al camí mentre feia una ullada per un terreny mokt complicat.
    Si el track fos meu, no ho deixaria com està. Podia el borraria o posaria mokt clar títol de no anar al avió.
    Com q no ho sóc em veig obligat a comentarte la meva opinió, amb la única fi d'evitar danys personals, per enviar gent fora de camí a buscar algo q ja no existeix o a la sort de si llegeixen els comentaris