Photo ofSanta Fe de Montseny-Pantà-Central de Dalt-Salt de Corbera-Roure de les Barrugues-La Casa Partida- Photo ofSanta Fe de Montseny-Pantà-Central de Dalt-Salt de Corbera-Roure de les Barrugues-La Casa Partida- Photo ofSanta Fe de Montseny-Pantà-Central de Dalt-Salt de Corbera-Roure de les Barrugues-La Casa Partida-

August 16, 2023
August 2023

•   4.9 5 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ : Sortida des de Figueres-
direcció a Barcelona-Girona per l’AP-7—A-2 sortida 702 a C-25 direcció Vic-Lleida—agafem sortida 202 cap a Coll de Revell-Viladrau-Espinelves-ens incorporem a la GI 543–aparquem cotxe al costat del Restaurant Avet Blau de Santa Fe de Montseny.

ULL DE PEIX : Grau de dificultat física d’aquesta ruta segons el Mètode SENDIF és de 821= (Moderada)—La valoració personal que en faig és d’una ruta (Moderada el tram de baixada )—Exigent el tram de pujada ja que els quasi 500 m. de desnivel en positiu és fan en poc menys de 3 Km. en forta pujada — Ruta ombrívola amb precioses Fagedes-Castanyers-Roures i Alzinars—apte per fer-la en dies de forta calor)

RUTA : Sortida des de l’aparcament del costat de Can Casades-Hostal Santa Fe-anem direcció al Pantà de Santa Fe—amb aquesta falta de pluja el Pantà està per sota mínims *** A principis del s. XX es van construir dos embassaments en aquest indret per produir electricitat. La primera central elèctrica era un edifici que avui es coneix com la Fabriqueta i estava a prop del dic que va originar l'Estanyol, un petit embassament que aviat va quedar obsolet. Cap al 1920 es va començar a construir l’actual pantà de Santa Fe.

Seguim les senyals, ho fem per una pista de baixada de bon seguir fins arribar a la Central elèctrica de Dalt—En aquest lloc s’acaba la baixada i comença la costeruda pujada on farem els quasi 500m. de desnivell en positiu en poc més de 3 Km. Comencem la pujada direcció al Salt de Corbera on haurem de desviar-nos del corriol—ho fem a mà esquerra per anar en baixada fins al Salt—un lloc preciós on tot i la sequera i baixa un bon raig d’aigua —ho aprofitem per menjar-nos l’embosta de carquinyolis i fer el XUCA-MULLA.

Desfem cami per tornar al corriol de pujada tot passant per: Ruïnes de la Corbera-Salts d’aigua de la Riera de Santa Fe-La Fabriqueta-Salt d’aigua de l’Estanyol-Can Leonart-La Casa Partida—al poc arribada a destí—Ens canviem per anar a fer un bon dinar al restaurant (Avet Blau.)

OBSERVACIONS:
***Tota activitat relacionada amb aquest track queda sota la responsabilitat de la persona que la realitzi. La informació facilitada és mera referència personal sobre aquesta.
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 4:56’minuts amb l’esmorzar+reportatge
* He fet aquesta ruta amb #colladeldissabte
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove

PictographInformation point Altitude 3,737 ft

PictographTree Altitude 3,737 ft

PictographRiver Altitude 3,556 ft

Pantà de Santa Fe ( molt poca aigua )

PictographRiver Altitude 3,301 ft

La Casa Partida

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim Aug 16, 2023

Qfelip, certament una ruta sorprenentment ombrívola sota faixios, castanyers, roures i alzines, on també, en alguns trams, podem apreciar la capacitat dels nostres ancestres per aprofitar la força de l'aigua.
    La forta pujada es de més bon fer si es fa reseguint les marrades del camí primitiu.
    Mercès per proposar, documentar i publicar aquesta caminada.

• Robert Figueras Gimbernat0505 Aug 16, 2023

Com diu en Pere una caminada sota els arbres, ara la pujada amb el dia de xafagor que feia avui ens ha fet sempre bona caminada, bons companys, bon dinar,moltes gracies a tots.

Com diu en Pere una caminada sota els arbres, ara la pujada amb el dia de xafagor que feia avui ens ha fet suar sempre bona caminada, bons companys, bon dinar,moltes gracies a tots.

Qfelip Aug 16, 2023

Pere Homs Joaquim : Pere, avui un autèntic bosc de ribera des de l’inici a fi de caminada— gràcies per comentar i valorar la ruta !!

Robert Figueres Gimbernat0505: Avui, l’humitat a la pujada ha estat tota una prova d’esforç—però l’hem superat. Mercès per valorar-la.

• Photo of Joan56
    Joan56 Aug 16, 2023

Una ruta molt ombrívola amb una baixada tranquil·la i suau fins la central hidroelèctrica a partir d'aquí la pujada és més exigent, la cascada preciosa i el petit gorg molt també i la companyia el millor.

Qfelip Aug 16, 2023

Joan56 : Moltes gràcies per valorar-la però sobretot per ser-hi !!!