Santa Criz Eslaba / Eslava

November 4, 2021
November 2021

near Eslava, Navarra (España)

(más abajo en castellano)

Santa Criz hiri erromatarra, Eslaba herrian kokatua dago. Ibilbidea Eslaba ondoko karreteraren parkinean hasiko gara. Errepidea gurutzatu eta eskuinera hartzen dugu berehala.
Aisa egiten da errekorridoa, gehiena pistaz egiten baita eta desnivel gutxikoa da. Ibili ondoren lehenbiziko elur putzu bat ikusiko dugu, hortarako desbideratuko gara pixka bat. Elur putzua ez dago egoera onean, erdia eroria dago eta, baina kuriosoa da.
Bueltatzen gara pixka bat eta bidea jarraituz pista eroso batetaz Abaiz herri abandonatura iristen gara. Erreabilitazio lanak egin dira elizan eta erakargarria utzi dute, norbaitek lan egin du, dudik gabe.
Aurrera segituz, ibili ondoren, Santa Criz nekropolia eta hiria bisitatzen ditugu. Pena merezi du denbora batez bietan egotea, irakurri hortxe dauden kartelak euskaraz eta erdaraz, interesgarriak. Toki bitxia da, dudik gabe.
Ondoren kobazulo bat ikusten dugu, ez dakit meategia ote zen, “minas” baitu izena.
Ibilaldi errexa, polita, erakargarria, desnibel gutxikoa, gehiena pistaz egiten dena eta negurako edo euria egin duenerako oso aproposa dela iruditzen zait.

Recorrido por la ciudad romana de Santa Criz, en Eslava. Salimos del pequeño aparcamiento al lado de la carretera y después de cruzarla nos dirigimos hacia la derecha. Casi todo el recorrido se realiza por pistas en muy buen estado.
Después de un trecho nos desviamos un poco para poder ver el nevero que se encuentra situado al lado del camino. Este nevero tiene una parte hundida, se encuentra en mal estado, pero es curioso de ver.
Volvemos un poco sobre nuestros pasos y después de otro trecho, en un pequeño alto, podemos contemplar el pueblo abandonado de Abaiz. Su emplazamiento permite tener buenas vistas sobre la zona. Se han realizado tareas de recuperación en la iglesia y está muy bien. Alguien ha trabajado en ello.
Continuamos nuestro camino y ya, por fin, llegamos a los restos de la ciudad romana de Santa Criz y su necrópolis. Merece la pena detenerse un buen rato para contemplar los restos excavados y sacados a la luz en los últimos años.
De regreso visitamos una pequeña gruta que puede que fuera una mina pues se le conoce con ese nombre.
Un recorrido muy recomendable por lo sencillo, fácil de realizar, poco desnivel, buenas pistas para caminar en invierno o después de lluvias, histórico,…