Photo of“Repte Dr.Soler JUNY 2024”—Santa Creu de Rodes-Santa Helena-La Vall de Santa Creu-Roca de Miralles-Mas Magí-Mas Ventós- Photo of“Repte Dr.Soler JUNY 2024”—Santa Creu de Rodes-Santa Helena-La Vall de Santa Creu-Roca de Miralles-Mas Magí-Mas Ventós- Photo of“Repte Dr.Soler JUNY 2024”—Santa Creu de Rodes-Santa Helena-La Vall de Santa Creu-Roca de Miralles-Mas Magí-Mas Ventós-

June 10, 2024
June 2024

•   5 4 Reviews

near la Vall de Santa Creu, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ : Sortida des de Figueres direcció a Vilajuïga—Creuem el poble i agafem la GIP-6041 direcció a Sant Pere de Rodes—deixem cotxe a últim aparcament .

ULL DE PEIX : Grau de dificultat física d’aquesta ruta segons el Mètode SENDIF és de (736)= Moderada —La valoració personal que en faig és d’una ruta (Fàcil el primer tram de baixada fins arribar al Coll de Roca de Miralles ) —A partir d’aquí el tram de baixada fins a la ribera-i el 150 m de desnivell en positiu de pujada fins a fer l’enllaç amb la pista que trobarem al mas de la Mata le podem considerar de nivell ( Exigent) per a senderistes no acostumats en terrenys de mala petja)

RUTA : Sortita de de l’aparcament de Santa Helena.. pugem els esglaons per arribar al poble de Santa Creu de Rodes on podem contemplar l’Ermita de Santa Helena i les restes del poblat.—Anem en direccioó al mas Margall en ruïnes—seguin una ample pista de quasi 7 km. en baixada que ens duu al peus de Roca de Miralles ( no hi he pujat perquè feia poc que hi havia anat ) Però sí que és recomanable pujar-hi .. Si voleu fer el cim trobareu fites per arribar-hi sense cap problema .

Des de aquest lloc encara continuem baixant fins a la ribera—ho farem per un petit corriol que hi ha davant nostre que quasi no es veu però que trobareu fites i els hi anireu trobant fins arribar al Mas de la Mata.. Una vegada arribeu a la ribera és un xic complicat però si us aneu fixant anireu veient el corriol amb alguna marca groga d’Itinerànnia—haureu de creuar a la ribera un parell o tres de vegades I seguidament enfilar-nos fins arribar al Mas de la Mata ..agafem la pista fins a fer l’enllaç amb la carretera del Monestir .. la creuem i agafem el corriol a mà esquerra que ens duu al Mas Ventós ( aquí me’n surto del recorregut per anar a veure el mirador del Mas Ventós on veurem la preciosa badia de Roses ) torno el camí per creuar el Mas Ventós-segueixo la pista i al poc agafo un corriol amb pujada que ens duu a l’Ermita de Santa Helena ( Santa Creu de Rodes ) per donar per acabada aquesta entretinguda ruta circular.

Ruta circular des de l’Aparcament de Santa Helena passant per:
- Mas Margall (2.2 km)
- Dolmen Riera Pujolar I (7.5 km)
- Dolmen del Mas de la Mata (8.1 km)
- Dolmen del Bosc de la Margalla (9.9 km)
- Mas Ventós (10.5 km)
- Santa Helena (12.1 km)

OBSERVACIONS:
***Tota activitat relacionada amb aquest track queda sota la responsabilitat de la persona que la realitzi. La informació facilitada és mera referència personal sobre aquesta.
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 3:39’min.
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove.

Aparcament de Santa Helena

Santa Helena

PictographRuins Altitude 1,407 ft

PictographRiver Altitude 745 ft

PictographRiver Altitude 702 ft

PictographRiver Altitude 719 ft

Mas de la Mata

Mirador del Mas Ventós ( P.N.Cap de Creus )

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim Jun 10, 2024

Mercès Qfelip per explicar detalladament el recorregut, ja que hi ha algun tram en que cal estar atent al traç, a les fites i a les marques d'Itinerannia.

Qfelip Jun 10, 2024

Pere Homs Joaquim :Si, cal estar atent el tram de baixada des de Roca de Miralles a la ribera—i de pujada fins el mas de la Mata … mercès per valorar-la!!

• jordi rt Jun 15, 2024

Una preciosa caminada ..tot i que no és gens fàcil ..m'ha agradat ,gràcies per compartir,la .

Qfelip Jun 15, 2024

jordi rt : celebro que t’hagi agradat .. mercès per valorar-la !!