Santa Cecilia - (camí de l'Arrel) - Monestir de Montserrat - (camí dels Degotalls) - Santa Cecilia

Photo ofSanta Cecilia - (camí de l'Arrel) - Monestir de Montserrat  - (camí dels Degotalls) - Santa Cecilia Photo ofSanta Cecilia - (camí de l'Arrel) - Monestir de Montserrat  - (camí dels Degotalls) - Santa Cecilia Photo ofSanta Cecilia - (camí de l'Arrel) - Monestir de Montserrat  - (camí dels Degotalls) - Santa Cecilia

March 10, 2013
March 2013

•   4.1 3 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Aquesta caminada comença des del monestir de Santa Cecília, al davant mateix, al costat de la carretera hi ha un aparcament on podem deixar el cotxe. Comencem caminant pel costat de la carretera i a pocs metres la creuem per a agafar el GR-172 en direcció al monestir de Montserrat pel tram anomenat "camí de l'Arrel".

El camí va fent pujada de forma continuada però suau, menys en alguns trams on hi ha una mica més de pendent. Cal anar en compte en alguns trams on el camí és una mica abrupte. Creuem diversos canals, entre ells el del Pou del Gat, i sempre veient algunes de les agulles més impressionants, com el Cavall Bernat (1111 m.). Arribem al pla de la Trinitat (946 m.), i una mica més enllà ens podem desviar i en 5 minuts pujar al refugi-ermita de Sant Benet.

Continuem el GR fins a arribar a la plaça de Santa Anna (895 m.), des d'on podem arribar al monestir de Montserrat passant pel pas dels Francesos.

Fem la tornada pel camí planer i tranquil dels Degotalls, fins arribar a una cruïlla on baixem fins la carretera i on continuarem pel costat fins a arribar al nostre punt d'inici, el monestir de Santa Cecilia.

Camí Degotalls

Cruïlla refugi Sant Benet

Tebaida

• nebi May 11, 2014

Nosotros hicimos la ruta en el sentido contrario, así que hicimos un buen desnivel de subida. Por el resto fue una ruta muy recomendable y bonita.

• jordiru78 Mar 24, 2019

Molt bona ruta. En algun punt no l’hem acabat de seguir, però molt recomanable.

• Photo of Makoki66
    Makoki66 Nov 4, 2019

Ruta senzilleta i entretinguda on ets pots deleitar amb les fabuloses vistes de Montserrat i els escaladors com pujen per les diferents vies :-)

• Photo of EnricCG
    EnricCG Mar 24, 2021

Gràcies per la informació, ha estat de molt útil. No he pogut tornar per Els Degotalls per que havia hagut un esllavissament i estava prohibit el pas.
    De cara a una altra vegada, em podries esclarir si anant pels Degotalls cal baixar per la Canal del Pou del Gat o el mateix camí de Degotalls té accés a la carretera?