Santa Caterina - Mont Pla- Castell Montgrí. Parc Natural del Montgrí

Photo ofSanta Caterina - Mont Pla- Castell Montgrí. Parc Natural del Montgrí Photo ofSanta Caterina - Mont Pla- Castell Montgrí. Parc Natural del Montgrí Photo ofSanta Caterina - Mont Pla- Castell Montgrí. Parc Natural del Montgrí

January 26, 2019
January 2019

•   5 2 Reviews

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Bonica passejada pel Parc Natural del Montgrí, sortint i arribant al punt d'accés al parc que hi ha Torroella.
La ruta puja fins a la Creu i llavors, en comptes d'anar cap al castell baixem fins a l'ermita de Santa Caterina, pugem cap al coll Vermell, girem cap al Mont Pla (tot disfrutant de les vistes del mar, dels Pirineus, Guilleries, Gavarres...).
Després del Mont Pla baixem cap al Coll d'en Garrigàs. Aquí si s'està cansat es pot baixar cap a Torroella i si hi ha ganes enfilar-se cap al Castell.

Track enregistrat amb un Garmin etrex30, netejat una mica i amb les alçades corregides amb la web http://www.gpsvisualizer.com/

PictographFountain Altitude 168 ft

Font pública per agafar aigua abans de pujar o refresecar-se arribant. Per tot el camí no hi ha cap més font (tret que l'ermita sigui obert i hi ha una mica de servei de bar)

PictographIntersection Altitude 200 ft

Pujant, cap a l'esquerra. Baixant, cap a la dreta

PictographRuins Altitude 404 ft

De pujada, continuem recte baixant cap a Santa Caterina

PictographReligious site Altitude 492 ft

Arribant a Santa Caterina

Arribem a Santa Caterina. La passem deixant-la a la dreta i seguim per les explanades que hi ha darrera cap al coll vermell (compte quan comenci a pujar que el camí és de pedretes...)

PictographIntersection Altitude 783 ft

Coll Vermell

Girem cap a la dreta, direcció al Mont Pla

PictographSummit Altitude 863 ft

Puig Rodó

PictographIntersection Altitude 907 ft

continuar recte, agafant el GR (marques vermelles i blanques). La caseta que es veu a la foto ja fa un temps que no hi és (era una antiga caseta de vigilància anti-incendis)

PictographSummit Altitude 988 ft

Mont Pla

PictographMountain pass Altitude 710 ft

Coll Garrigàs

Aquí es pot baixar cap a Torroella si esteu cansats (corriol esquerra avall) o seguir recte amunt cap al castell seguint el GR... Aquesta és la part una mica més complicada del camí (per això he marcat la ruta com moderada en comptes de fàcil). No perdeu de vista les marques del GR (ratlletes vermella i blanca)

PictographMonument Altitude 990 ft

Castell Montgrí

Pugeu a dalt dels murs per una escala de cargol que hi ha dins la torre del fons a l'esquerra i disfruteu de les vistes... Compte si porteu nens.

PictographMountain pass Altitude 635 ft

Ara ja tornem a ser a la creu i desfem la 1a part del camí que hem fet pujant el principi...

PictographIntersection Altitude 332 ft

Pujant és més evident cap on va el camí, baixant es pot passar de llarg... girar cap a la dreta baixant

• Sandra Pellicer Nov 23, 2020

Una ruta preciosa amb unes vistes impresionants, gràcies!

• Photo of PERE PONT
    PERE PONT Feb 4, 2023

Ruta molt maca i molt ben descrita, moltes gràcies!

Ruta molt maca i molt ben descrita. Gràcies