SANTA BÀRBARA DE PRUNERES: Dones i muntanya. Camins per a la igualtat.

Photo ofSANTA BÀRBARA DE PRUNERES: Dones i muntanya. Camins per a la igualtat. Photo ofSANTA BÀRBARA DE PRUNERES: Dones i muntanya. Camins per a la igualtat. Photo ofSANTA BÀRBARA DE PRUNERES: Dones i muntanya. Camins per a la igualtat.

March 10, 2019
March 2019

near Montagut, Catalunya (España)

Avui ens hem afegit a aquesta sortida organitzada pels amics del Club Excursionista Empordanès C.E.E., als quals agraïm la seva companyonia i gran esperit excursionista. Moltes gràcies per deixar-nos compartir una sortida que a més, ha sigut una continuació de les reivindicacions del Dia de la Dona, 8 de març.
Deixem el nostre vehicle al pàrquing que es troba a prop del Pont del Llierca i baixem tot seguit per passar el pont i anar en direcció cap el Serrat del Pont però sense arribar-hi. Després del pont trobem un trencant i anem cap a l'esquerra passant per la Balma del Serrat del Pont (lloc arqueològic). Continuem el camí que ens fa passar pel davant de Can Jou primer i Can Lloret desprès (aquesta caient a trossos), abans d'arribar al passallís pel qual travessem el Llierca i pugem a la carretera per la qual seguim travessant altre cop el riu però aquest cop pel pont de Plansarenes. Pugem en direcció a Sadernes i en el primer revolt cap a la dreta, anem cap a l'esquerra per un corriol que passa per sobre de l'antic pont del camí de Sadernes, acabant el corriol a sota de Santa Cecília de Sadernes.
Ara anem a buscar el camí que ens porta a vorejar la finca tancada del Molí d'en Galceran de baixada cap el Llierca que finalment travessem una mica en diagonal per anar a buscar el camí que puja fins a la casa de Coll de Jou i continuar fins al Coll Sitrelles. Una mica més amunt del veritable coll, trobem el rètol d'Itinerànnia que assenyala un punt més elevat com el coll (?). D'aquest rètol surt cap a la dreta el camí que ens puja fins a Santa Bàrbara de Pruneres deixant a la dreta les ruïnes de l'antiga casa La Canova.
Les vistes des de Santa Bàrbara, magnífiques!
Per baixar, ho fem pel camí del caire que s'acaba a la pista que baixa per l'altre costat de Santa Bàrbara i passa per la casa de La Sala. Un cop a la pista, continuem cap a l'esquerra, passem per les ruïnes de Can Joandillo, per Can Palomeres i arribem al Coll de Palomeres on prenem la pista marcada amb senyals del GR-1 que ens porten fins al Coll Pregon on el GR ens fa baixar per un corriol molt bonic fins que troba la pista que porta a la casa de Plujà.
Nosaltres continuem en direcció contrària i ens dirigim fins a Planseslloses, passem pel davant de les ruïnes de l'antiga casa (cal deixar el GR uns metres perquè fa un revolt una mica estrany), i retrobem el GR que ara ja seguim, passant per l'Oratori de Planseslloses abans d'arribar al pàrquing del Pont del Llierca (o de Sant Roc), on tenim el nostre vehicle.