Photo ofSant Silvestre, Cova de Can Bogunyà, Pont de la Cocona i Puig Vicenç des de Vallirana (Muntanyes de l'Ordal) Photo ofSant Silvestre, Cova de Can Bogunyà, Pont de la Cocona i Puig Vicenç des de Vallirana (Muntanyes de l'Ordal) Photo ofSant Silvestre, Cova de Can Bogunyà, Pont de la Cocona i Puig Vicenç des de Vallirana (Muntanyes de l'Ordal)

March 17, 2024
March 2024

near Vallirana, Catalunya (España)

Ruta circular per la zona muntanyosa oriental de les Serres d'Ordal que ascendeix al Puig Vicenç des de Vallirana.

Es tracta d'un itinerari plàcid i assequible que ascendeix al Puig Vicenç, la principal elevació de la zona, amb bones panoràmiques de les serralades Prelitoral (Montserrat, La Mola, Montseny) i Litoral (massís del Garraf, Collserola i muntanyes de l'Ordal), així com del curs baix del riu LLobregat i de la façana marítima. El recorregut té, a més, l'al·licient afegit de passar per llocs d'interès històric com ara la Capella de Sant Silvestre, el forn de guix i la cova de Can Bogunyà, i el Pont de la Cocona.

La ruta comença al final del carrer de l'Argentina de Vallirana (192 m) a curta distància d'un corriol indicat que ens permetrà acostar-nos a la Capella de Sant Silvestre (202 m), d'origen visigòtic i factura preromànica modificada en època barroca.

Tornant al camí principal davallarem fins a trobar l'eixuta font de Can Bogunyà (193 m) i remuntarem tot seguit per una pista que ens portarà a les ruïnes d'un antic forn de guix, a prop de l'entrada de la Cova de can Bogunyà (227 m), coneguda popularment con 'el polvorí' per l'ús que va tenir en època republicana.

Continuant la ruta prenent la pista de l'esquerra de l'encreuament de la cova val la pena desviar-se al proper pont de la Cocona (212 m), construït per evitar el torrent del Fondo de la Guixera i que resta amagat entre la vegetació (si baixem fins el llit del torrent evitant la malesa podrem contemplar el sorprenent petit ull del pont).

De nou a la pista seguirem pujant fins a trobar un encreuament al Serrat de Can Güell (394 m) que prendrem a l'esquerra per arribar al vèrtex geodèsic del Puig Vicenç (468 m) que, en un dia clar, ens oferirà les àmplies vistes comentades abans.

Entre les diverses possibilitats, en el nostre cas el retorn el fem continuant en sentit nord-oest per una còmoda pista que, després de girar en sentit sud, haurem de deixar per agafar un corriol a l'esquerra (trobarem pintura de PR bastant desdibuixada) que ens obligarà a ajudar-nos de les mans en un parell de passos sense complicacions.

El corriol davalla per la Serra de Sant Silvestre fins a la part baixa de la vall d'Arús, on girarem a l'esquerra per anar a buscar un corriol que, després de travessar el torrent sec de la part baixa de la vall d'Arús, surt a la font de Can Bogunyà (dissortadament perduda), a prop del punt de partida de la ruta. En acabar, tot plegar haurem fet uns 7 km i a prop de 300 metres de desnivell positiu d'una agradable i interessant ruta.

PENDENT REPORTATGE FOTOGRÀFIC

PictographCar park Altitude 0 ft

Inici (carrer de l'Argentina)