Sant Salvador, La Bòfia i Pantà de l'Espunyola des de Ajuntament de l'Espunyola

Photo ofSant Salvador, La Bòfia i Pantà de l'Espunyola des de Ajuntament de l'Espunyola Photo ofSant Salvador, La Bòfia i Pantà de l'Espunyola des de Ajuntament de l'Espunyola Photo ofSant Salvador, La Bòfia i Pantà de l'Espunyola des de Ajuntament de l'Espunyola

1940
March 12, 2024
March 2024

near L'Espunyola, Catalunya (España)

Ruta circular des de Ajuntament de l'Espunyola passant per:
- Ermita de sant Cosme i Sant Damia (1.8 km) Els Metges.
- Sant Salvador (4.2 km). 1157m un dels 100 cims.
- La Bòfia (4.9 km)
- Pantà de l'Espunyola (6.5 km)
- Cingle de Malla (7.6 km)
- Serrat de Malla (7.9 km)
- Salt de Sallent (8.6 km).
Es un bonica caminada per les espectaculars vistes que des dels cims de les cingleres es tenen de la gran plana que hi ha entre Berga i Solsona. Podem dir que és fàcil en tot el seu recorregut passant per pistes i corriols ben senyalitzats, només hi ha un pas una mica aeri després de la Cova de la Bófia, però avui és passava sense cap dificultat.
Així que hem sortit de Espunyola passant per l'ermita dels Sants Metges i seguint per la dreta ens hem enfilat cap a les Cingleres de Sant Salvador arribant al cim de 1157 m. Que es un dels 100 cims. Hem seguit voltejant la cinglera i baixant a la Cova de la Bófia on ens ho hem ficat axupits però dins hi ha una gran cavitat amb una cisterna natural al fons.
D'aquí hem seguir un petit corriol que en un punt s'acosta molt a la cinglera però passat sense dificultat desseguida es retroba amb el cami marcat que hem seguit passant pel Serrat dels Tossals fins arribar al petit Pantà de l'Espunyola. A partir d'aquí ens tornem enfilar entre preciosos Miradors pels Cingles de Malla , on es ben bonic acostar-se al precipici per contemplar les alçades.
La baixada la fem per un corriol poc marcat fins retrobar el GR que passa pel Salt de Sallent i anar baixant entre immenses roques, entre elles la de La Bruixa fins arribar als Sant Metges I l'Espunyola.