Photo ofSant Salvador de Bianya - Coll Pregon - Cim de l'Empriu - Sant Pau Vell - Font de l'Arç - Via romana de Capsacosta. Photo ofSant Salvador de Bianya - Coll Pregon - Cim de l'Empriu - Sant Pau Vell - Font de l'Arç - Via romana de Capsacosta. Photo ofSant Salvador de Bianya - Coll Pregon - Cim de l'Empriu - Sant Pau Vell - Font de l'Arç - Via romana de Capsacosta.

May 12, 2024
May 2024

near Sant Salvador de Bianya, Catalunya (España)

Deixem el cotxes al parking de Sant Salvador de Bianya. Començarem la ruta en direcció a la Serra de Vivers seguint corriols en pujada. Fem parada al mirador de Roques on tenim bones vistes de la Vall. Més endavant trobem la carretera enquitranada C153a i continuem per corriols. El camí planeja pel mig d'una immensa Fageda d'un verd esclatant i al final del qual trobem el Coll Pregon. Deixem el bosc i sortim a un paisatge de pastures propi del Ripollès. Just damunt el d'emotiu trobem el límit de termes municipals i de comarca. Ja nomé ens queda fer un agradable descens fins al veïnat de Sant Pau Vell, ja molt a prop de sSant Pau de Segúries. Fem visita a l'església i al seu curiós cementiri adossat als seus murs. L'entorn està cuidat i és molt bonic. Per un camí ample ens acostem a l'inici de la Via Romana, molt ben indicada. Abans però passem per la font de l'Arç, amb el seu conc d'aigua transparent. De nou sobre la Via Romana sorprèn la seva allargada prou ben conservada amb molt elements i indicadors que ens permeten conèixer un sistema constructiu molt antic. La major part del tram és de baixada i just abans de creuar la carretera trobem el tòtem indicador d'inici de la Via. Pel mig d'un tram final de verdes pastures i bona ombra arribem a Sant Salvador de Bianya per finalitzar la ruta.

Ruta circular des de Església de Sa Salvador de Bianya passant per:
- Mirador De Roques (1.0 km)
- Coll Pregon (3.2 km)
- Cim de l'Empriu (3.5 km)
- Esglèsia Sant Pau Vell (4.5 km)
- Font de l'Arç (5.9 km)
- Collada de Capsacosta (6.4 km)
- Balma De La Fiota (7.5 km)
- Can Sargantana (8.1 km)
- Via Romana (8.6 km)
- Hostalets de Capsacosta (9.3 km)