Sant Romà de Tavèrnoles des del Pont de Gulleri, Pallars Sobirà

Photo ofSant Romà de Tavèrnoles des del Pont de Gulleri, Pallars Sobirà Photo ofSant Romà de Tavèrnoles des del Pont de Gulleri, Pallars Sobirà Photo ofSant Romà de Tavèrnoles des del Pont de Gulleri, Pallars Sobirà

December 23, 2022
December 2022

near Rodés, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe a l’àrea del Pont de Gulleri, 753 m. Travessem el riu per aquest pont, anem a la dreta per la Solana dels Tranis i deseguida som a la Borda de Vallànega. Seguim en pujada el camí vell una estona fins que el deixem per anar a la dreta per conèixer tot el sistema de bancals d’aquesta zona. Anem pujant bonament, sense camí però per terreny fàcil fins arribar al poble abandonat de Sant Romá de Tavèrnoles, 1268 m. Havia tingut tretze (sis segons algunes fonts) cases i l’església de Sant Quirze, amb un campanar d’espadanya, ara mig enrunat. És interesant donar un tomb per aquest poble que fou habitat fins a finals del segle XX. Seguim a l’est per terreny ample començant a baixar. Ens enfilem al Roc de la Moleta, 1215 m que s'aboca a la vall del riu Noguera Pallaresa. Després, seguim baixant sense camí definit per forta pendent. Arribem així a la Borda Siponti, no en estat ruinós ni molt menys. El riu Noguera Pallaresa el tenim a tocar i hem optat per travessar-lo a peu en el punt que va més baix. . L’aigua, límpida i gelada. Hem anat per feina i en tres minuts hem estat a l’altre costat. Pugem a la carretera i la seguim durant més de 3 km fins l’aparcament del Pont de Gulleri.
En sí és una sortida fàcil, però no a tothom li semblarà que la baixada a la Borda de Siponti sigui fàcil, i si li sumes travessar el riu doncs...