Sant Quirze de Colera-Coll de Banyuls- Sant Quirze de Colera

Photo ofSant Quirze de Colera-Coll de Banyuls- Sant Quirze de Colera Photo ofSant Quirze de Colera-Coll de Banyuls- Sant Quirze de Colera Photo ofSant Quirze de Colera-Coll de Banyuls- Sant Quirze de Colera

October 4, 2020
September 2020

•   3.3 1 review

near Raval de la Font, Catalunya (España)

Ruta: Sant Quirze de Colera-Puig de la Calma-Coll de Banyuls-Coll de la Platja-Sant Quirze de Colera.

Ruta de 13,92km i un desnivell de 862m.

Deixo el cotxe al costat de la pista d’entrada al pla del monestir.
Comença a ploure i espero mig hora, com que no para em començo a preparar per sortir amb pluja i tot.
Començo a caminar i continúa plovent vaig cap al monestir de Sant Quirze de Colera i vaig a trobar el pont de fusta el travesso per començar la pujada, continuu per un corriol que em porta cap al Coll de Pallarols allà para la pluja i començo a seguir les marques grogues cap al Coll de Banyuls.

En inici volia fer el puig Jordà però el vent es molt fort i passo pel costat, passo per la Cabana d’en Jordana continuu pujant i em desvio cap a l’esquerra direcció Puig de la Calma fins arribar al Coll del Torn. Es complica una mica, torna a ploure i el vent es fa mes fort haig d’anar amb compte i de vegades esperar les parades del vent per passar entre elles perque hi ha punts molt exposats i oberts.

Segueixo l’ascens fins al Puig de la Calma, el vent s’enforteix, plou, fa sol, i comença a sortir un precios arc de sant Martí.

Començo el descens una mica
complicat en inici pero poc a poc es va suavitzant fins arribar a baix per agafar la pista que va recte (hi ha una altra a la dreta) que em porta al Coll de Banyulls.

Vaig fins al refugi i torno. Allà no veig el corriol per baixar i vaig seguint la carretera passo pel costat del Mas Pils. Una mica mes endavant faig una parada per menjar sota un arbre al mig d’una riera mig seca.

Segueixo les marques fins al Coll de Platja allà inicio el descens fàcil i ben marcat fins a Sant Quirze de Colera i faig el cami de tornada al cotxe.

Una ruta molt entretinguda per la varietat del terreny hi ha hagut de tot, corriols de terra per bosc, de pedra per la muntanya, pistes forestals, rieres, etc. I el temps igual molt variat acabant amb un bon sol. Un día genial!!

Salut i Muntanya!

Vistes

PictographWilderness hut Altitude 2,096 ft

Puig de la Calma

Faig cim amb molt de vent, amb pluja i sol per això hi ha una foto amb l’arc de Sant Marti!!

PictographInformation point Altitude 1,716 ft

PictographTree Altitude 745 ft

PictographRiver Altitude 801 ft

PictographIntersection Altitude 951 ft

Corriol dressera, pero en mal estat i molt tancat per mates i esverders!! Millor anar per la pista!!

La Fonteta

PictographReligious site Altitude 568 ft

Sant Quirze de Colera

PictographPhoto Altitude 512 ft

• Photo of cesar59
    cesar59 Apr 1, 2021

Una ruta molt xula, gràcies Marc. Nosaltre si hem trobat el sender des del coll de Banyuls i hem evitat la carretera. Abans d'arribar al coll pots estalviar-te la pujadeta pel camí de la dreta, nosaltres no l'hem fet.

• Photo of mariantoS
    mariantoS Apr 6, 2021

M’alegro molt que us hagi agradat i que us hagueu estalviat la carretera! Despres de la meva ruta van obrir i ampliar aquest sender ara es veu molt mes clar i ja hi he passat fent altres rutes.