Sant Privat Les Olletes Puisacalm Pla Traver Cami dels Matxos

Photo ofSant Privat Les Olletes Puisacalm Pla Traver Cami dels Matxos Photo ofSant Privat Les Olletes Puisacalm Pla Traver Cami dels Matxos Photo ofSant Privat Les Olletes Puisacalm Pla Traver Cami dels Matxos

January 30, 2014
January 2014

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Pujada al Puigsacalm des de Sant Privat d'en Bas pel camí de les Olletes i Santa Magdalena. Aquesta primera part de la ruta fins a Santa Magdalena es un xic dura per que te un pendent molt pronunciat i posteriorment la pujada fins al Puig dels Llops te algún punt on cal fer una mica d'escalada (molt fácil, amb ferros on agafar-se). Del Puig dels Llops al Puigsacalm és una passejada gairebé planera. Tornada pels Rasos de Manter, on cal trobar la porta a la tanca que permet arribar al Pla Traver. Arribant a prop de la casa, cal trobar una segona porta per agafar el camí del Salt del Sallent. Arribant a la riera, cal continuar per la riba dreta i pujar fins a trobar el trencant a ma esquerra del camí dels Matxos. Alternativament, a la riva esquerra de la riera hi ha un altre corriol per baixar directament pel cingle, molt costerut.

Es una ruta molt agradable, amb una primera pujada dura. A la tardor podem trobar moltes fulles a les fagedes que envolten les Olletes i també al camí dels Matxos, que poden dificultar la caminada. Les vistes des de Santa Magdalena, des del Puig dels Llops i des del Puigsacalm son excepcionals

Camí dels Matxos

Desviament del camí, indicat com Camí dels Matxos. Baixada per una frondosa fageda

PictographRiver Altitude 0 ft

Porta

Porta per bestiar

Pla Traver

Al Pla Traver hi trobem una gran masia i cal trobar una porta a la tanca per arribar al camí que porta al Salt de Sallent. No està indicat pràcticament

Rasos de Manter

Els Rasos de Manter, just a sobre la Font Tornadissa

PictographSummit Altitude 0 ft

Puig dels Llops

Puigsacalm

El Puigsacalm és el punt culminant de l'excursió amb les seves vistes

Santuari de les Olletes

El Santuari de les Olletes, en mig d'una gran fageda, és un santuari excavat a la roca, espectacular

Santa Magdalena

Santa Magdalena és un refugi on es pot pernoctar, adjunt a l'ermita

Final

Fi de l'excursió

• Photo of Margaa1
    Margaa1 Dec 27, 2019

Hola, la part que dieu s'ha d'escalar, es pot fer bé amb gossos? Gràcies

• Photo of pacoberta
    pacoberta Dec 28, 2019

Nosaltres hi vam anar amb un labrafor adult i un cadell, cap problema per cap dels dos. Es una grimpada molt curta, es fa sense problemes

• Photo of Margaa1
    Margaa1 Dec 28, 2019

Moltes gràcies, la farem doncs amb els nostres!!!