Sant Privat-Cresta del Gall-Puig Miralles-Joanetes-En Bas (Lletissonada 2013)

Photo ofSant Privat-Cresta del Gall-Puig Miralles-Joanetes-En Bas (Lletissonada 2013) Photo ofSant Privat-Cresta del Gall-Puig Miralles-Joanetes-En Bas (Lletissonada 2013) Photo ofSant Privat-Cresta del Gall-Puig Miralles-Joanetes-En Bas (Lletissonada 2013)

March 3, 2014
May 2013

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Es pot considerà que la caminada comença al Pla d'en Xurri. Es puja cap als Restobles o Pla de Palers. Si pot anar per la pujada dels matxos, però la ruta que seguim fa una mica de volta i troba aquest camí una mica més amunt. Arribat els Restobles es creua un camí ample i a l'altre costat comença el camí de la Cresta del Gall. És un camí antic que s'ha recuperat per aquesta ocasió. Puja fortament fins arribar a la carena. Hi ha vistes sobre la casa del Sallent, l'espadat on hi ha el salt que porta aquest nom i el Pirineu. Ja per la carena s'arriba al Pla d'en Bosc. D'aquí fins a les envistes de Pla Traver és un itinerari molt bonic i planer. Es succeeixen: Torrent de les Covarques, Pla dels Hortals, Pla dels Arços i finalment veiem Pla Traver amb Puig Cubell al costat. cap al sud, sud est hi ha Puig Miralles que és el que pugem. La baixada pel costat de la font Tornadissa passem per: Coll de Manter, Font de Manter i Font Tornadissa on es troba amb el camí que ve del Puigsacalm. Seguim cap a la collada se Sant Bertomeu, la passem i arribem a trobar el camí que baixa dels Tosells. En aquest punt hi ha l'inici del camí que baixa a Joanetes. Al final d'aquest camí creuem la carretera i la seguim una mica fins al trencant que ens porta a la casa del Serrat. Continuem cap el Clot de l'Infern, passem per darrera de cal Santpare, tornem a creuar la carretera, després seguim cap a la Font Capdevila i el Coll d'Ardura. Aquí hi ha unes vistes espectaculars del espadats de la serra del Puigsacalm. Tot seguit anem trobant les cases del Cargol, Roquetes i els Maials. S'arriba a Joanetes. Finalment es baixa fins al pla d'en Bas i l'excursió s'acaba a la vella estació de tren.
És una excursió preciosa, una mica llarga i excel·lentment organitzada. Felicitats als organitzadors i a tots els voluntaris que hi han participat.

Es pot considerar que la caminada comença en aquest punt. Es podria seguir el camí dels matxos, però l'organització agafa un camí una mica més llarg i més ample per trobar el camí dels matxos una mica més endavant. S'arriba els Restobles o Pla de Palers

En arribar a aquest punt s'ha de creuar un camí ample per començar el camí que puja a la Cresta del Gall. Aquest és un vell camí que han recuperat per aquesta ocasió. La pujada fins a la carena és forta. Té vistes sobre la casa del Sallent, l'espadat on hi el salt del Sallent i sobre els Pirineus.

És al final de la carena. A partir d'aquí el camí és molt maco i planeja bastant.

PictographRiver Altitude 4,017 ft

Es creua aquest torrent.

Es passa per aquest pla

Un altre pla que creuem

Arribem a una àrea molt verda a les envistes de Pla Traver. Al costat hi ha el Puig del Cubell. Nosaltres pujarem a Puig Miralles que està ala part sud, sud est.

Punt més alt de la caminada. Es veu una bona vista. baixem per l'altre costat cap a Font Tornadissa.

Coll de Manter

Hi ha varis indicadors

Passem per aquesta font

En aquest punt ens trobem amb el camí que ve del Puigsacalm

Passem per aquest coll que és l'inici del camí que va cap al puig de l'Àliga

Baixada Joanetes

En aquest punt es troba el camí que baixa dels Tosells. I comença el que baixa cap a Joanetes

PictographRuins Altitude 3,020 ft

Passem pel Serrat

PictographRuins Altitude 2,822 ft

Passem per darrera, més endavant creuem la carretera i seguim la caminada.

Font Capdevila

Hi passem per davant.

Coll Ardura

Hi ha vistes espectaculars dels espadats de la serra del Puigsacalm. Es veuen molt a la vora.

PictographRuins Altitude 2,524 ft

Casa derruïda.

PictographRuins Altitude 2,565 ft

També està derruïda com l'anterior: can Cargol

PictographRuins Altitude 2,248 ft

Casa en bon estat, ja molt a la vora de Joanetes.

Joanetes

Molt a la vora de Joanetes hi ha el camí que puja a santa Magdalena i les Olletes. D'aquí es baixa el pla d'en Bas i la caminada acaba a la vella estació de tren.