SANT PERE DELS VILARS I MARE DE DÉU DEL FAU

Photo ofSANT PERE DELS VILARS I MARE DE DÉU DEL FAU Photo ofSANT PERE DELS VILARS I MARE DE DÉU DEL FAU Photo ofSANT PERE DELS VILARS I MARE DE DÉU DEL FAU

August 16, 2015
August 2015

near les Creus, Catalunya (España)

Viewed 1961 times, downloaded 73 times

Sortida fàcil que es pot allargar una mica sortint des de Maçanet de Cabrenys. Nosaltres hem preferit anar en cotxe fins el trencant de la Farga de l'Olivet on hem deixat el nostre vehicle. Fem la mateixa ruta d'anada i tornada.
Aquí trobem una pista que baixa una mica fins la Farga de ll'Olivet i després de travessar el Riu d'Arnera, ens porta fins una petita represa on hi ha un paratge realment molt bonic. A partir d'aquí, seguint marques grogues i blanques i blaves, comença la pujada gaudint de boscos preciosos de sureres i, en ocasions, d'alzines i pins.
La pujada combina senders i pistes que es fan còmodament. Malauradament i com ja hem constatat en altres ocasions, els senders es troben malmesos per les motos.
La pujada ens porta a passar la preciosa Surera de Can Duran, Els Vilars amb l'esglèsia de Sant Pere dels Vilars i la Collada dels Gessos des d'on ja sempre per pista arribarem al cap de poc a la Font del Bac amb la seva Alzina.
Aquí trenquem a l'esquerra i comencem a pujar per pista passant per davant del Teix del Fau (de fet ni ha dos) i quan s'acaba la pista a la dreta comença un sender que ens puja ràpidament fins la Collada del Fau on deixem les marques grogues i seguim un rètol a l'esquerra arribant al cap d'uns minuts a l'ermita de la Mare de Déu del Fau (s. XIV), edificada a sobre del cingle i que permet una vista en pràcticament 360º. Val la pena només per gaudir d'aquestes vistes.
La baixada la fem seguint el mateix itinerari la qual cosa ens permet gaudir de vistes i detalls que s'ens hauran escapat quan anem de pujada.
Temps efectiu: 4h. 36' amb un nen de 7 anys.