Sant Pere de Ribes – El Montgrós – Font d’en Sidro

Photo ofSant Pere de Ribes – El Montgrós – Font d’en Sidro Photo ofSant Pere de Ribes – El Montgrós – Font d’en Sidro Photo ofSant Pere de Ribes – El Montgrós – Font d’en Sidro

October 18, 2022

near Sant Pere de Ribes, Catalunya (España)

Des de la zona esportiva de Ribes, al Passeig de Circumval·lació, se segueix el sender GR 92.4 creuant el barri de Sota-Ribes pel costat del Castell. Quan s’arriba a la Masieta es pren la pista asfaltada cap a Can Ramonet, des d’on es continua pel sender PR C-143 pujant enèrgicament fins als Vinyals i al trencall del Montgròs. Allà s’abandona el PR i s’emprèn l’ascensió al cim. Àmplia panoràmica sobre el Garraf occidental on destaquen les vistes panoràmiques damunt de Ribes i la façana marítima compresa entre Sitges i Vilanova. La tornada es fa pel camí de la Font del Sidro, que baixa des dels Vinyals a la Masia de la Coma. Finalment, es fa cap a Ribes passant per l’Ermita de Sant Pau i el barri de les Parellades.

• ntm.tomi Apr 10, 2023

Hola, gràcies per compartir l'excursió. La vaig fer fa uns dies ( Abril 2023) i m'agradaria afegir alguns comentaris. S´ha de caminar més de 1,5 km per la vorera de la carretera el que és perillós i no recomanable. La ruta travessa moltes zones urbanitzades el que en el meu cas no em va agradar, ja que busco natura i no passar per carrers rodejats de cases. Atenció a la baixada per la Penya de la Campana. Porteu pals perquè hi ha molt pendent i el terra té moltes pedres petites amb el que és fàcil relliscar. Al final d'aquesta baixada s'ha de travessar la carretera per una riera d'aigües fecals i rodejat d'esbarzers. Aquí vam decidir abandonar la ruta. En definitiva, lamentablement és una excursió que no recomano i segur que per la zona es poden trobar rutes molt més maques i naturals.

• Bibiana1414 Jan 27, 2024

Hem fet la ruta a la inversa, quan hem arribat a vora-sitges, estava el camí tapat per esbarzers, a partir d'aquí trobar el camí per creuar la carretera i anar per la riera era perdedor. Pujar la tartera ha sigut dificultós, per sort l'hem pujat i no baixat. L'últim tram es per carretera de gairebé 2km des del Carnivor fins a Sant Pere, era perillós.