Sant Pere de Madrona, Santuari de Queralt, Cap de Tartaneda, Font Calenta

Photo ofSant Pere de Madrona, Santuari de Queralt, Cap de Tartaneda, Font Calenta Photo ofSant Pere de Madrona, Santuari de Queralt, Cap de Tartaneda, Font Calenta Photo ofSant Pere de Madrona, Santuari de Queralt, Cap de Tartaneda, Font Calenta

November 13, 2023
August 2023

near Berga, Catalunya (España)

Ruta per la serra de Queralt des de la carretera de Berga al Rasos de Peguera.
El punt de sortida és a uns 600 m després d'agafar la carretera que va als Rasos, davant de Cal Fumanya. A l''altra banda de la carretera trobarem el GR 179 (i PR-C 73) que puja fins al Santuari de Queralt. Nosaltres no hi anirem directes sinó que ens desviarem a la dreta fins a la ermita de Sant Pere de Madrona. Continuarem cap a l'oest fins a l'aparcament del santuari i hi accedirem per les escales de pedra.
Seguim cap a l'oest, per la capella de la Cova de la Troballa i la capella de Sant Ignasi, ens desviem fins un promontori (marcat com a Castell de Berguedà, encara que els mapes no es posen d'acord en la seva ubicació). A partir d'aquí seguirem el PR-C 73 per sota la cinglera de la serra i accedirem al cap de la Tartaneda (1430 m). Seguim cap a ponent fins al Coll Gran i girem cap el sud, baixant de la serra. Més endavant agafem un trencall a l'esquerra que va baixant fins a la font Calenta. Una mica més avall ja veiem la carretera C-463 de Berga a Sant Llorenç de Morunys. Seguim la pista paral·lels a la carretera fins a Can Fumanya i el punt d'arribada.