Sant Patllarí i Puig Clarà (2x100 cims - Pla de l'Estany), des de les Estunes.

Photo ofSant Patllarí i Puig Clarà (2x100 cims - Pla de l'Estany), des de les Estunes. Photo ofSant Patllarí i Puig Clarà (2x100 cims - Pla de l'Estany), des de les Estunes. Photo ofSant Patllarí i Puig Clarà (2x100 cims - Pla de l'Estany), des de les Estunes.

December 29, 2023
December 2023

near Porqueres, Catalunya (España)

Bonica circular, per assolir Sant Patllarí i el Puig Clarà.

EXPLICACIÓ DE LA RUTA:
Sortim des de l'aparcament de les Estunes, seguint una pista, fins a arribar a Les Estunes.
És un lloc fabulós i impressionant, ple de coves i escletxes dintre de les roques.
Fins a arribar al waipont (agafem camí. S'ha d'anar pel camí de la dreta).
Fins a arribar a la pista, allà la seguim fins al waipont (ruïnes de can paiella), on allà agafem un sender fins a trobar la pista.
Allà seguim la pista fins a trobar l'ermita de Sant Patllarí.
Al cim hi trobem un vèrtex geodèsic, l'ermita i el refugi de Sant Patllarí.
Fem fotos, i esmorzem, i comencem a baixar per la pista.
Arribem a la Font de Brenys, i seguim un sender no gaire fressat fins al cim de la Margenera.
Baixem fins a recular fins al puja/baixa, al cim (és opcional pujar-hi).
Seguim per carretera, fins a creuar-la i enfilar-nos per la pista. Fins a trobar el waipont (esquerra, forta pujada).
Pugem el sender, fins a trobar al Puig de les Gitanes.
Després de fer el cim, baixem per unes cadenes, fins a trobar novament el sender.
Seguim la pista, fins a arribar al Puig Clarà. Al cim hi trobem un mirador amb grans panoràmiques, al Puigsou, Comanegra, Mare de Déu del Mont...
Després d'haver assolit el Puig Clarà, anem al mirador, on tenim grans vistes a l'estany de Banyoles.
Reculem fins al waipont (dreta), on allà agafem un sender. Fins a trobar la pista, seguidament pugem al Turó del Castell. I baixem a la pista, fins a arribar a l'ermita de Santa Maria de Porqueres.
Allà seguim el camí, fins a arribar a l'aparcament de les Estunes.

DIFICULTAT DE LA RUTA:
Ruta moderada pel quilometratge, i la baixada per les cordes del Puig de les Gitanes.
La baixada per les cordes, es fa bé, ja que tens l'ajuda de la corda.

El Sant Patllarí, i el Puig Clarà estan inclosos en el repte dels 100 cims, el Sant Patllarí com a cim Essencial. I el Puig Clarà, està inclòs des de l'1 de juliol (llistat nou).
Espero que gaudiu molt de la ruta.
Salut i bones rutes.

PictographCar park Altitude 739 ft

Les Estunes.

Esquerra.

Esquerra, cap a Sant Patllari.

PictographRuins Altitude 1,728 ft

PictographReligious site Altitude 574 ft

• Photo of Carlosz95
    Carlosz95 Apr 5, 2024

El primer KM el recorregut passa per una casa privada que prohibeix el pas amb un cartell. Resulta molt complicat trobar una alternativa. Al cim de Patllarí hi ha un refugi obert on es pot passar la nit. Ruta molt maca i sense gaire dificultat més allà dels km.