Photo ofSant Miquel d'Olèrdola - Penya del Papiol (100 Cims essencial) [Garraf/Alt Penedès]. Photo ofSant Miquel d'Olèrdola - Penya del Papiol (100 Cims essencial) [Garraf/Alt Penedès]. Photo ofSant Miquel d'Olèrdola - Penya del Papiol (100 Cims essencial) [Garraf/Alt Penedès].

February 17, 2024
February 2024

near La Plana Rodona, Catalunya (España)

Aproximació:

Des del Vallès Occidental circulem amb el cotxe per la AP-7 direcció sud fins la sortida 29, continuem poca estona per la C-15 fins la propera sortida 11, i entrem al municipi de Sant Miquel d'Olèrdola. Estacionem al carrer Rossend Montané, just al darrere de l'Església de Sant Miquel, amb places d'aparcament ben delimitades i molt d'espai.

Comencem la ruta !!!.

Ruta circular des de l'Església de Sant Miquel d'Olèrdola passant per:
- Capella del Sant Sepulcre (1.0 km)
- Penya del Papiol (5.9 km)
- El Pi del Jaumet (6.2 km)
- Cal Catantingues (7.4 km).

Sortim del carrer, baixem per l'avinguda de Catalunya i passem dos rotondes (per la vorera) de la carretera que va per sobre de la C-15, i entrem en una pista asfaltada que passa al costat de la Masia del Marquès/Casa del Sepulcre. Una masia senyorial que va quedar adherida al Sant Sepulcre, un temple creat pels cavallers del Sant Sepulcre a mitjans del segle Xl.
Seguim caminant per pista asfaltada molt planera fins que arribem al camí Rossend Montané, una carretera per on pràcticament no circulen cotxes, només va passar una bicicleta, i a continuació girem a la dreta i seguim per una altra pista asfaltada.
Passem pel veïnat de Can Torres, i seguim encara per asfalt fins entrar a l'esquerra en pista forestal (xarxa de senders de l'Alt Penedès).
Continuem per pista i agafem a la dreta la drecera que puja al cim, força pedregossa i amb progressiva pujada.
Arribem a un punt on tenim un curt pas de roca compacta de 3 metres, per on pugem sense dificultat per continuar pel camí.
Sortim a la pista, que en pocs minuts ens porta fins la Penya del Papiol (381m) 💯 Cims (essencial) de la FEEC.

Ens trobem amb un vèrtex geodèsic (referència 279129001) que li falta la barra superior (protuberància) i un màstil sense bandera, i una bústia amb llibreta i bolígraf per signar l'estada.
Tenim vistes de l'Alt Penedès per una banda, i del Garraf per l'altra, i unes vistes molt maques de Montserrat, etc...

Baixem per l'altra vessant, per camí pedregós, fins trobar-nos amb una baixada directa per terreny de roca compacta, que en sec la tracció és boníssima.
Seguim caminant per un estret sender que va al costat i per sobre de la cantera, fins que arribem a una petita esplanada, que creuem recte per entrar en un corriol que s'endinsa en el bosc.
En un punt, trobem una corda lligada a un arbre per ajudar-nos a baixar un petit pas sense dificultat, potser no faria falta, però si el terra està humit s'agraeix, i seguim pocs metres pel corriol fins sortir a una rotonda de la carretera C-15z. Caminem per ella (durant uns metres no hi ha vorera, però no passen quasi cotxes), fins arribar de nou a les rotondes de l'anada, l'avinguda de Catalunya, el carrer Rossend Montané i el lloc d'aparcament.

(Advertiment):

En temporada de caça, és una zona molt activa, realitzant batudes de senglars gairebé tots els caps de setmana, dissabtes o diumenges. Per tant recomanem entrar a la página de Facebook "Comunicació Olèrdola", aquí penjen al seu perfil de notícies, els Dijous o Divendres abans del cap de setmana, les batudes amb el dia i horari, i també el mapa amb la zona afectada, així podem planificar la ruta amb seguretat.

En definitiva, una ruta fàcil, curta i senzilla, que el principal atractiu és sumar un 💯 Cims essencial, i la pujada i baixada en sí al cim.
La part més aburrida, les pistes asfaltades molt planeres.
No recomanem fer-la en temporada estival, per la poquíssima ombra que hi ha en el recorregut.

La Penya del Papiol està inclòs en el llistat dels 💯 Cims (essencial) de la FEEC.

PictographCar park Altitude 753 ft
Photo ofAparcament, carrer Rossend Montané. Photo ofAparcament, carrer Rossend Montané. Photo ofAparcament, carrer Rossend Montané.

Aparcament, carrer Rossend Montané.

PictographIntersection Altitude 556 ft

Camí de l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 573 ft

PictographReligious site Altitude 594 ft
Photo ofLa Casa del Sepulcre, Masia del Marquès. Photo ofLa Casa del Sepulcre, Masia del Marquès. Photo ofLa Casa del Sepulcre, Masia del Marquès.

La Casa del Sepulcre, Masia del Marquès.

PictographIntersection Altitude 679 ft

PictographIntersection Altitude 623 ft

PictographIntersection Altitude 617 ft

PictographIntersection Altitude 643 ft

Esquerra i vistes del cim.

PictographIntersection Altitude 722 ft

PictographIntersection Altitude 770 ft

PictographIntersection Altitude 887 ft

Dreta, camí drecera cap el cim.

PictographIntersection Altitude 941 ft

Vistes de Montserrat.

Photo ofPenya del Papiol (381m) (100 Cims essencial). Photo ofPenya del Papiol (381m) (100 Cims essencial). Photo ofPenya del Papiol (381m) (100 Cims essencial).

Penya del Papiol (381m) (100 Cims essencial).

Dreta.

Vistes de Sant Miquel d'Olèrdola.

PictographIntersection Altitude 697 ft
Photo ofPassem aquesta petita esplanada i entrem recte en sender. Photo ofPassem aquesta petita esplanada i entrem recte en sender.

Passem aquesta petita esplanada i entrem recte en sender.