Photo ofSant Miquel d'Engolasters - Bordes d'Envalira - Pic del Pessons - Grau Roig (Andorra) Photo ofSant Miquel d'Engolasters - Bordes d'Envalira - Pic del Pessons - Grau Roig (Andorra) Photo ofSant Miquel d'Engolasters - Bordes d'Envalira - Pic del Pessons - Grau Roig (Andorra)

August 17, 2017
August 2017

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Ruta lineal. Pugem per la Vall del Madriu, en un entorn molt bonic i agradable vora el riu del Madriu. Una gran part de l'ascensió es en mig del bosc, acompanyats de l'ombra. Continuem fins al refugi de l'Estany l'Illa, aquí fem una aturada de més temps per agafar forces. Iniciem la darrera ascensió (una mica més de pendent) fins a la Portella del Pessons. Acabem de pujar al Pic del Pessons 2.858 m. La vista és espectacular, veient tots els cims d'Andorra. D'aquest punt baixem fins a Grau Roig passant per una sèrie d'estanys molt bonics i en els que aprofitem per banyar-nos.
NOTA: Cal preveure deixar un cotxe en el punt d'arribada. En el nostre cas hem comptat amb l'ajuda molt valuosa d'uns amics que ens han portat el vehicle.
La dificultat tècnica l'hem considerat moderada. La dificultat està en la durada i longitud del recorregut. Per a persones habituades a fer rutes de muntanya.
_________________________________________________________________________
(CAST)
Ruta lineal. Ascendemos por el Valle del Madriu, en un entorno muy bonito y agradable paralelo al río del Madriu. Una gran parte de la ascensión se realiza por el bosque, acompañados de la sombra.
Continuamos hasta el refugio del lago Illa, aquí realizamos una parada de más tiempo para reponer fuerzas.Iniciamos la última ascensión (con más pendiente) hasta el Collado del Pessons. Acabamos de subir hasta la cima del Pessons 2.858 m. La vista es espectacular, se ven todas las cumbres de Andorra. Desde este punto bajamos hasta Grau Roig pasando por una serie de lagos muy bonitos y en los que aprovechamos para bañarnos.
Se ha de tener la previsión de dejar un coche al final de la ruta, o contar con alguien que nos espere.
La dificultad estriba en que es una ruta larga 8h 30m (en nuestro caso)

Parada a uns 4,4 Km de l'inici. Parada a unos 4,4 Km del inicio.

Km 6,4

a 1 KM pasat el "Refugi de Fontvert" a 1 KM pasado el "Refugio de Fontvert"

Mirador

PictographMountain hut Altitude 8,287 ft

Refugi de l'Illa. Refugio de l'Illa.