Sant Miquel del Mont des de la Vall de Bianya

Photo ofSant Miquel del Mont des de la Vall de Bianya Photo ofSant Miquel del Mont des de la Vall de Bianya Photo ofSant Miquel del Mont des de la Vall de Bianya

April 11, 2015
April 2015

near l'Hostalnou de Bianya, Catalunya (España)

Ruta llarga de més de 25 km que recorre la Vall de Bianya i la Serra del Mont.

La ruta surt del camp de futbol de la Vall de Bianya que voreja per la dreta. Quan s'acaba el camp es travessa el torrent del Cantarell i el camí inexistent, però, sense pèrdua, es dirigeix cap al Prat de Santa Margarida, una casa de pagès molt gran i molt ben restaurada. Poc abans d'arribar a la casa es busca un pas per la riera que baixa a la dreta, la riera de Santa Margarida. Travessada la riera el recorregut passa per la casa de cal Cisteller i d'aquí a Santa Margarida de Bianya per pista asfaltada.

Visitada l'església, es desfà mínimament el camí i seguint cap al sud, es puja cap al Guitard. Poc abans d'arribar-hi hi ha una font i un trencall a la dreta. Cal agafar aquesta pista i endinsar-se al bosc. Cal seguir sempre la pista principal, de molt bon fer fins que travessant la riera una altra vegada s'arriba als camps i a la casa abandonada de les Moles.

A les Moles es baixa per la seva dreta cap al Pujant d'en Sala, una casa molt ben restaurada i plena de vida. Des del Pujant d'en Sala, ja es veu nord enllà l'església segona de la caminada: Sant Pere Despuig.

Ara només cal seguir la carretera fins a dalt del puig i gaudir de Sant Pere.

Es desfà la pujada al cim i se segueix per la carretera asfaltada que va cap a la dreta, cap al Molí d'en Solà, sempre molt ben indicat. Se segueix la pista i quan està a punt d'acabar-se a sota d'un mas s'agafa la pista/sender que surt a la dreta, oest enllà. Ara es camina pel Bac del Molí d'en Solà i pel Bac de la Roca, força moll, fins al Pla de Gimferrers i al mas de Gimferrers des d'on es pot gaudir del Pirineu, del Comanegra i el Pic de les Bruixes i, més enllà, d'un Bassegoda majestuós.

Des de Gimferrers s'enfila el quilòmetre que resta, direcció sud fins al Coll de Coubet, a l'alçada de la Cantina on es pot aprofitar per fer un mossec tot gaudint del paisatge pirinenc.

Des del Quintà de la Cantina se segueix un caminoi que va planant fins al Bac de l'Espunya i a la casa mateixa de l'Espunya. Ara cal continuar la pista que s'enlaira fins a la Collada de la Serrota, a tocar la carretera vella de Ripoll. En aquest punt es presenta, al sud, ulls enllà, davant dels caminants el pla verd i inclinat del quintà de Santa Magdalena del Mont, als peus del Puig Cornelis, teloner d'un Puigsacalm emotiu.

Ara el recorregut va fent alts i baixos sempre paral·lel a la carretera que a cada pas queda més enfonsada. La ruta és ara a la Serra de Sant Miquel del Mont. De sobte, s'abandona la drecera principal i es passa per un camí, el més paral·lel possible a la carretera asfaltada, amb algun tram embardissat, però que es passa bé, fins a la Collada de Bastons i d'aquí la forta drecera final a Sant Miquel del Mont amb unes vistes extraordinàries dels Pirineus, del Collsacabra i del Parc Natural de la zona volcànica de la Garrotxa.

Després de reposar i de gaudir de les vistes de Sant Miquel del Mont se segueix el sender que va carenant i descedint, sense pèrdua, fins al Saiol, una casa de pagès habitada. Del Saiol s'agafa la pista que baixa en molt bon estat i que, de seguida, arriba a l'última ermita del dia: Sant Andreu del Coll.

Des de Sant Andreu del Coll cal seguir la carretera avall i passar pel costat del Castell del Coll, un edifici enorme, ara abandonat. Poc després del Castell del Coll i en un revolt de dretes, cal agafar el sender que gira a l'esquerra i que passa pel costat de camps i que deriva a un senderó que sense possibilitat d'error condueix la caminada fins a l'imponent, impressionant i habitat mas del Colomer i, per asfalt, fins al camp de futbol de la Vall de Bianya, principi i fi d'aquesta ruta.

Nosaltres l'hem valorada difícil per la distància d'uns vint-i-cinc quilòmetres.

És una ruta bonica que transita per la perifèria de la terra volcànica garrotxina, que ofereix unes vistes extraordinàries del Pirineu i del Prepirineu i que trasllada els senderistes per unes fagedes espectaculars i gegantines.

Els Senyderistes Ilusos esperem que us animeu a fer-la i que us ho passeu tan bé com ens ho vam passar nosaltres!!!

AMUNT QUE FA BAIXADA!!!

Santa Margarida de Bianya.

Font del Guitard.

Font de la Torre.

Sant Pere Despuig.

PictographWaterfall Altitude 1,346 ft
Photo ofSaltant de la Riera de Santa Llúcia de Puigmal. Photo ofSaltant de la Riera de Santa Llúcia de Puigmal. Photo ofSaltant de la Riera de Santa Llúcia de Puigmal.

Saltant de la Riera de Santa Llúcia de Puigmal.

PictographBridge Altitude 1,431 ft
Photo ofMolí d'en Solà i Pont de la Rovira. Photo ofMolí d'en Solà i Pont de la Rovira. Photo ofMolí d'en Solà i Pont de la Rovira.

Molí d'en Solà i Pont de la Rovira.

PictographRiver Altitude 1,958 ft
Photo ofTorrent que separa la Rabassola de Gimferrers. Photo ofTorrent que separa la Rabassola de Gimferrers. Photo ofTorrent que separa la Rabassola de Gimferrers.

Torrent que separa la Rabassola de Gimferrers.

Pla i mas de Gimferrers.

Coll de Coubet.

PictographTree Altitude 2,840 ft

Fageda de l'Espunya.

L'Espunya.

Collada de Bastons a cal Menut.