Sant Miquel del Fai Sant Pere de Bertí

Photo ofSant Miquel del Fai Sant Pere de Bertí Photo ofSant Miquel del Fai Sant Pere de Bertí Photo ofSant Miquel del Fai Sant Pere de Bertí

March 31, 2024
March 2024

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Ruta circular des de Riells del Fai passant per:
- L'Onyó (2.3 km)
- El Soler de Bertí (3.6 km)
- Collet de la Feu (4.6 km)
- Ermita de Sant Pere de Bertí (6.1 km)
- Mirador dels Frares (10.4 km)
- Mirador de Sant Miquel del Fai (12.3 km)

Excursió feta el dia 25/03/2024

En un dia una mica plujos anirem a dona un volt per Sant Miquel del Fai. El recinte està tancat amb una barrera, podem deixar el cotxe just abans, hi ha bastant lloc.
Entrem al recinte i anem cap a l'aparcament, però ja el wp6 tirem a la dreta creuant el Riu Rossinyol i enllaçant amb senyals de Gr, el primer tros camí puja de valent, després s'aplana una mica fins arribar al wp7 on hem de deixar el Gr i tirar amunt a l'esquerra fins assolir la carena de la Serra del Soler, el camí és en forta pujada, passem per les runes de la casa de l'Onyó i arribem al soler de Bertí per al wp11 enllaçar amb bona pista en lleugera pujada. Coll de la Fou, ara toca baixar, ja podem veure l'ermita de Sant Pere de Bertí al fons a la nostre dreta. Sant Pere de Bertí, l'ermita està enganxada a la casa, a la casa hi havia gent, no m'agrada molestar, i no hi vaig entrar.
Tornem sobre el nostres passos fins el wp15 on agafem un agradable sender, a la nostre esquerra, que ens portarà fins a Sant Miquel del Fai seguint marques de Gr. Al wp16 anem a veure la gran casa de l'Ullar, està deshabitada, però bastant ben conservada.
Un cop arribem a Sant Miquel val la pena donar un volt per les instal·lacions, al estar tancat només podem anar fins a l'entrada wp5.
Com espot veure a les fotos, la sequera que patim queda aquí ben palesa.