Sant Miquel del Fai

December 11, 2014
December 2014

•   4.6 6 Reviews

near Riells del Fai, Catalunya (España)

(07-12-2014) Sortim des de l'aparcament que hi ha abans d'arribar al centre urbà de Riells del Fai, just a la cruïlla del Regassol i el passeig de Mn. Jaume Plans.

Agafem la pista de la Pineda i passem pel molí de la Pineda i la Pineda, en arribar davant de l'entrada de l'aparcament del restaurant de la Font de la Pineda, girem a l'esquerra i seguim per la pista, que ens porta a la font de la Pineda i al plàtan de la Pineda.

Just passada la font, passem una cadena i seguim uns metres fins al gorg d'en Jeroni, tornem i seguim la pista cap al molí de la Madella, la Madella i les torres de la Madella, on hi ha la cruïlla senyalitzada de Sant Miquel del Fai amb la central del Fai.

Anem fins a la central tot passant pels gorgs de Beines, Masdéu i Negre i tornem a la cruïlla, on comença el corriol que puja a la Roca Vermella, on hi ha el trencant senyalitzat de la font Fresca pel sender de Mitja Cinglera, camí que trobarem baixant pel grauet de l'Ullar.

Deixem aquest encreuament i en poca estona arribem a l'Espai Natural-Abadia de Sant Miquel del Fai. Com que és festiu el recinte està obert i aprofitem per visitar-lo. (Preu especial per a excursionistes a 4,50 €)

Visitat el recinte sortim pel pas de la Foradada i el pont del Rossinyol, on tenim el GR 5 que seguim direcció a Sant Pere de Bertí, fins una mica abans d'arribar al Ullar, on deixem el GR i agafem el camí de la dreta (hi ha una fita i el senyal de GR tallat)

Aquest camí és el grauet de l'Ullar que baixa fins a trobar el camí de Mitja Cinglera abans esmentat, el seguim cap a l'esquerra, passem a tocar del Paller del Boll i sortim a una pista asfaltada que seguim cap a la dreta.

Seguim aquesta pista que ens porta al centre de Riells, passem pel costat de l'església i seguim el carrer que baixa fins on tenim el cotxe aparcat.

Érem la iaia Montse i l'avi Pep
Total temps caminant, unes 3 ½ hores + 2 hores per visitar Sant Miquel del Fai

Inici i final

Font de la Pineda

Gorg d'en Jeroni

Molí­ de la Madella

Gorg de Masdéu

Photo ofRoca Vermella (trencant Font Fresca) Photo ofRoca Vermella (trencant Font Fresca) Photo ofRoca Vermella (trencant Font Fresca)

Roca Vermella (trencant Font Fresca)

Sant Miquel del Fai

Cascada riu Tenes

Pic-nic

Cova les Tosques

Foradada i Pont

GR

Bandera

Photo ofDeixem GR i baixem pel grauet de l'Ullar Photo ofDeixem GR i baixem pel grauet de l'Ullar Photo ofDeixem GR i baixem pel grauet de l'Ullar

Deixem GR i baixem pel grauet de l'Ullar

• Photo of Pep Montseny
    Pep Montseny Dec 15, 2014

Des de l'entorn més "turístic" i bonic de Sant Miquel del Fai a la baixada "salvatge" al desviar-se del GR-5 per tornar a Riells... una caminada molt completa! Moltes gràcies!

• Photo of Neus-Trasto
    Neus-Trasto Dec 28, 2014

Hola avipep acabem de vindre de fer aquesta ruta impresionant al començament hem allargat fins un altre salt despres de la central del fai i despres de no poder entrar a sant miquel dons estaba tancat hem agafat el gr i les vistes impresionants com feia un dia molt clar hem deduit fins i tot les torres mapfre de barna el tibidabo i molt molt llumy l hotel wela
    Repeteixo impresionant

avipep Feb 5, 2015

Avui per casualitat he vist els comentaris de Neus-Trasto i Pep Anglada. Perdoneu però se m'havien passat per alt.
    Moltes gràcies a tots dos

urioliva Dec 27, 2015

Nosaltres l'hem fet a la inversa, fent la pujada pronunciada al principi i despres baixant lleugerament cap a Sant miquel del Fai, on hem dinat i hem baixat per les escales cap a Riells del Fai. Unes vistes espectaculars. Hem aprofitat per anar a buscar un Geocaching per la zona. Llastima que Sant miquel estava tancat. Gracies per la ruta!

avipep Dec 28, 2015

Hola urioliva:
    Crec que es millor tal com la heu fet vosaltres i si algún dia la repeteixo, penso fer-la aixi.
    Moltes gracies per la valoració i el comentari.

urioliva Dec 28, 2015

Jo també ho crec! La pujada que hem fet, baixant deu ser prou fotuda! I fas la gran pujada pero despres gaudeixes el paisatge mentres vas baixant...et queda millor gust de boca...tot i que el final sembli una mica les rambles...pero molt bonic l'entorn! Gracies per la ruta!

• Anna50 Dec 29, 2015

Hola, volem fer aquesta ruta diumenge, en el sentit que la va fer urioliva. Una pregunta, la cascada com estava? perque com que no ha plogut......Gràcies!!!!!!

Disculpeu, em refereixo al Salt de Tenes i el del Russinyol.
    Quin reportatge!!!!!1 Que treballat!!!! Impossible perdre's.

avipep Dec 29, 2015

Hola Anna50:
    No sé si l'urioliva veurà la teva pregunta, si de cas envia-li un missatge privat.
    Gracies pel comentari.

urioliva Dec 29, 2015

Veig la pregunta! :P Si son els salts de Sant Miquel del Fai...estaven practicament secs (i tot el recinte tancat!). Una decepció! Pero bé, excusa per tornar-hi! :P

• Anna50 Dec 30, 2015

Bon dia a tots dos, moltes gràcies. Sí, el recinte està tancat fins el 14 de gener....el tema de l'aigua....ja no em vindrà de nou. Anem a preparar-la per portar un grup a la primavera jeje. Que al ritme que portem ja veurem quan plou. Moltes gràcies de nou...Salut i Muntanya!!!!!

Hola, si el recinte està tancat.....podré arribar fins la Cova de Les Tosques? Moltes gràcies i disculpeu.

avipep Dec 30, 2015

Tant la cova de les Tosques com la de Sant Miquel estàn dins el recinte.

urioliva Dec 30, 2015

Fora sols hi ha un mirador amb una bandera, el pont romanic i la zona de picnic si no recordo malament..

• Anna50 Dec 30, 2015

De nou moltíssimes gràcies. Avipep té raó, si tot queda "dins el recinte" malgrat la distància ho trobaré tancat fins el 14 de Gener.
    Urioliva, hauràs de tornar hehe.
    Decidit, anirem a finals de gener. De nou us desitjo Salut i Muntanya per molts anys!!!!!!

• Anna50 Jan 28, 2016

Bona nit. Ruta feta el 24 de gener, en sentit contrari. Riells de Fai, grauet de l'Ullar, Sant Miquel del Fai, Riells. Track perfecte!!!!!! Ho hem trobat tot!!! Moltes gràcies per compartir-lo i per les explicacions. Salut i muntanya!!!

avipep Jan 29, 2016

Hola Anna50
    Molt content que hagueu gaudit de la ruta i moltes gràcies pel comentari. Salutacions

• Photo of giodipalma
    giodipalma Sep 2, 2016

Molt bona ruta! Track perfecte i molt ben explicada.

avipep Sep 5, 2016

Moltes gràcies giodipalma pel teu comentari.
    Llàstima de sequera, Oiiii

• donaimare Oct 15, 2016

Hola jo la vull fer amb els nens...bé nens,nens...la petita té 10 anys. La podrà fer bé? Millor a l'inversa com diu urioliva?
    Alguna altra ruta per la zona?

urioliva Oct 15, 2016

La pujada a la inversa es força dreta pero en un moment ets a dalt i despres es baixa amb calma, jo crec que es totalmemt asequible pels nanos (es cansaran menys ells que tu :p ).

• Anna50 Oct 16, 2016

donaimare, nosaltres l'hem fet com diu urioliva. És més segura. que vagi bé.

• Anna50 Feb 22, 2017

Perfectes les explicacions i consella de l'avipep. Jo la vaig fer a l'inrevés.

• Z_Stardust Nov 13, 2017

Molt bones vistes.

avipep Nov 13, 2017

Moltes gràcies Z_Stardust pel comentari i la valoració.

• Photo of Alfons Tauler
    Alfons Tauler Jan 19, 2018

Ahir varem fer aquesta ruta. El recinte de Sant Miquel del Fai està tancat per reformes, però varem voltar per la carretera fins a sobre cascada del riu Tenes i així vam poder contemplar-ho des de les altures gaire bé pels quatre cantons.
    Llàstima que hi ha poca aigua.
    Tot el camí de tornada per les cingleres també és espectacular.

avipep Jan 20, 2018

Moltes gràcies Alfons Tauler pel teu comentari, la valoració i l'nformació de que Sant Miquel està tancat per reformes.

• luisa garcia Feb 23, 2018

Hola la quiero hacer en marzo alguien puede decir si hay agua pues y he estado 2 veces con coche y estaba seco todo y si la ago andando me gustaría que que paisaje me recompensará gracias

• Photo of Lluís R.
    Lluís R. Dec 19, 2021

Una bona proposta per a una matinal. Malgrat que Sant Miquel del Fai està tancat per obres i no es pot visitar el recorregut i les vistes valen molt la pena. Gràcies Avi Pep

avipep Dec 19, 2021

Moltes gràcies Lluís R. pel comentari i la valoració de la ruta.