Sant Mateu d'Albarca - Pou den Soldevila - Rota de s'Ordi - Cap Rubió

Photo ofSant Mateu d'Albarca - Pou den Soldevila - Rota de s'Ordi - Cap Rubió Photo ofSant Mateu d'Albarca - Pou den Soldevila - Rota de s'Ordi - Cap Rubió Photo ofSant Mateu d'Albarca - Pou den Soldevila - Rota de s'Ordi - Cap Rubió

March 12, 2022
March 2022

near Sant Mateu d'Albarca, Baleares (España)

CAT/ESP

Ruta organitzada pel Grup de Coneixement del Medi de l'Institut d'Estudis Eivissencs (IEE) i guiada per en Marià Mayans. La ruta surt des de l'aparcament de Sant Mateu per agafar el caminet que creua el pla de Sant Mateu, amb algun tram amb bastant de fang. Una vegada s'arriba al camí asfaltat es va cap a l'Hotel Rural Astarté (hi va haver una petita errada en agafar el camí de pujada, motivada just per l'únic moment de pluja que vàrem tenir a la ruta). El camí va en pujada dins el bosc fins arribar a una ruïna amb grans vistes al Cap d'Albarca. La ruta segueix el carrerany que va al parking de dalt Cala Albarca i continua pel camí que va cap al Pou den Soldevila (km. 5,5). Després se segueix un camí que es va convertint en carrerany i que ens duria en es Portitxol en una bifucació que es troba (km. 6,2). En el nostre cas, seguim recte pel carrerany, en algun moment en una contundent baixada que s'ha de fer alerta. S'arriba a la zona de sa Rota de s'Ordi on hi ha una barraca en ruïnes. Les vistes són magnífiques i l'entorn boscós fantàstic.

Al km. 7,5 arribam a la punta de Rubió, a mà dreta aniríem a una cova que s'ha fet popular recentment però la ruta continua per la zona anomenada Marina d'en Mosson al Cap Rubió. El carrerany és, en algun punt, estret però es pot passar bé. Atenció si està molt humit. Al km. 8 s'arriba a un forn (o assecadora de figues), allí hi ha dos opcions, seguir el carrerany que dona la volta al cap Rubió o pujar dalt. En aquest cas, es fa la segona opció, és una pujada breu però intensa i s'ha de fer amb atenció perquè el carrerany no és evident. Una vegada es corona, les vistes són impressionants. El carrerany continua (en un moment donat s'ha d'anar per damunt les roques) fins arribar al camí, atenció en alguna baixada amb pedres amollades. Una vegada s'arriba al camí, ja se segueix fins a la carretera des pla en un tram molt agradable. Els darrers 1,5 kms. són per asfalt.

Ruta francament polida, tots els carreranys del Cap Rubió són magnífics.

++++++++++++++++++++
Ruta organizada por el Grup de Coneixement del Medi del Institut d'Estudis Eivissencs (IEE) y guiada por Marià Mayans. La ruta sale desde el aparcamiento de Sant Mateu para tomar el caminito que cruza el llano de Sant Mateu, con algún tramo con bastante barro. Una vez se llega al camino asfaltado se va hacia el Hotel Rural Astarté (hubo un pequeño error al tomar el camino de subida, motivado justo por el único momento de lluvia que tuvimos en la ruta). El camino va en subida por el bosque hasta llegar a una ruina con grandes vistas al Cap d'Albarca. La ruta sigue el sendero que va al parking de arriba de Cala Albarca y continúa por el camino que va hacia el Pou den Soldevila (km. 5,5). Después se sigue un camino que se va convirtiendo en sendero y que nos llevaría a Es Portitxol en una bifucación que se encuentra (km. 6,2). En nuestro caso, seguimos recto por el sendero, en algún momento en una contundente bajada que debe hacerse con cuidado. Se llega a la zona de la Rota de s'Ordi donde hay una barraca en ruinas. Las vistas son magníficas y el entorno boscoso fantástico.

En el km. 7,5 llegamos a la punta de Rubió, a mano derecha iríamos a una cueva que se ha hecho popular recientemente pero la ruta continúa por la zona llamada Marina d'en Mosson en el Cap Rubió. El sendero es, en algún punto, estrecho pero se puede pasar bien. Atención si está muy húmedo. En el km. 8 se llega a un horno (o secadora de higos), allí hay dos opciones, seguir el sendero que da la vuelta al Cap Rubió o subir arriba. En este caso, se hace la segunda opción, es una subida breve pero intensa y debe hacerse con atención porque el sendero no es evidente. Una vez se corona, las vistas son impresionantes. El sendero continúa (en algún momento hay que ir por encima de las rocas) hasta llegar al camino, atención en alguna bajada con piedras sueltas. Una vez se llega al camino, ya se sigue hasta la carretera en un tramo muy agradable. Los últimos 1,5 kms. son por asfalto.

Ruta francamente bonita, todos los senderos del Cap Rubió son magníficos.

Hotel rural Astarté

Vista espectacular Cap d'Albarca

Pou den Soldevila

Camí

Photo ofBifurcació (dreta aniríem a Es Portitxol) Photo ofBifurcació (dreta aniríem a Es Portitxol) Photo ofBifurcació (dreta aniríem a Es Portitxol)

Bifurcació (dreta aniríem a Es Portitxol)

Carrerany

Aljub

Barraca Rota de s'Ordi

Photo ofCarrerany Cap de Rubió (Marina den Mosson) Photo ofCarrerany Cap de Rubió (Marina den Mosson) Photo ofCarrerany Cap de Rubió (Marina den Mosson)

Carrerany Cap de Rubió (Marina den Mosson)