Photo ofSant Martí Sacalm Santuari Mare de Deu del Far Cova d en Salvi o Goleró Castell de Fornils Sant Martí Sacalm Photo ofSant Martí Sacalm Santuari Mare de Deu del Far Cova d en Salvi o Goleró Castell de Fornils Sant Martí Sacalm Photo ofSant Martí Sacalm Santuari Mare de Deu del Far Cova d en Salvi o Goleró Castell de Fornils Sant Martí Sacalm

April 24, 2021
April 2021

near Sant Martí Sacalm, Catalunya (España)

Sant Martí Sacalm_Santuari Mare de Deu del Far_Cova Goleró_Castell de Fornils_Sant Martí Sacalm

Anem cap el Grau de Santa Anna

El camí suau puja pel Grau de Santa Anna i el curt pel Grau de Sant Martí.

Grau de Santa Anna

Pujada suau i amb bones vistes

Ermita de Santa Anna

Mirador

Santuari Santa Maria del Far

Mirador de la cinglera

Travessem pels Prats, però just a l esquerra de la porta s inicia la baixada pel Grau de Cabrafiga seguint les marques vermelles a Sant Martí Sacalm.

Porta prats Pla d Om

Travessem la porta i continuem pel prat fins a trobar un post indicador

Grau de Goleró

Iniciem la baixada pel Grau de Goleró que comença a on trobem el senyal de prohibit el pas a les motos, direcció Sant Martí Sacalm.

Marques vermelles

Uns metres més avall trobem un corriol a mà dreta, que ens porta a la cova seguint les marques vermelles. No és fàcil de trobar i el camí és dificultós, però val la pena baixar. Ull! Si voleu explorar la cova necessitareu portar frontal.

PictographCave Altitude 2,720 ft

Cova d en Salvi o Goleró

Continuem direcció Sant Martí Sacalm

Prats de la Triola

Després del senyal de prohibició de circular a les motos, girem a la dreta i travessem el prat cap al castell de Fornils, no hi ha indicacions així que hem d'estar molt pendents del track. Si continuem pel camí, aniríem a Sant Martí Sacalm.

Vam arribar a l'indicador i vam tornar enrere fins al senyal de prohibit passar a les motos.

Travessen la porta continuem fins a trobar la pista que ens porta al Castell de Fornils.

PictographCastle Altitude 1,868 ft

Castell de Fornils

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque May 23, 2021

Ruta feta el 15/05/2021
    Les vistes des del Far molt maques. La pujada es fa molt fàcil, no té cap dificultat. Un cop a dalt al Santuari del Far hi havia tot de motoristes esmorzant allà, deu ser lloc de reunió habitual jeje
    A la cova d'en Salvi o Goleró no vam poder fer res. Vam intentar entrar, però no portàvem frontals, no pensàvem que els necessitéssim i que fariem prou amb les llums dels mòbils, però és impossible. Es necessiten les dos mans per poder entrar per la cova. Ens vam trobar un grup que tot just sortien i ens van dir lots i guants per les mans. Haurem d'anar preparats per la propera vegada. És una cova de 100 metres o més de fondària. Al final té com una platja amb sorra i aigua i està plena de ratpenats. Llàstima que el nostre company Francisco no ho hagués indicat perquè val la pena.
    La resta del camí molt bé.
    Els últims 5 km més aborrits, es passa per pista fins arribar al cotxe. Hi ha gent que he vist que ho fa del revés, també és una altra opció.
    Gràcies per compartir.
    Seguim ...

• Photo of Francisco Fúnez naranjo
    Francisco Fúnez naranjo May 23, 2021

Hola Sílvia, nosaltres vam arribar al final de la cova sense necessitar guants, no estan de més pq les mans s embruten molt d'agafar-se a les pedres per reptar dins la cova, però portàvem frontals i tal com has suggerit, ho he afegit als comentaris del waypoint.
    Gràcies pel comentari!

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque May 26, 2021

Sí millor, així si algú i vol anar que pugui anar preparat. Nosaltrem haurem de tornar si volem veure la cova per dins ... la veritat és què ens vam quedar amb les ganes. Però així ja tenim l'excusa jeje