SANT MARTÍ SACALM - SANTUARI DEL FAR (Susqueda)

Photo ofSANT MARTÍ SACALM - SANTUARI DEL FAR (Susqueda) Photo ofSANT MARTÍ SACALM - SANTUARI DEL FAR (Susqueda) Photo ofSANT MARTÍ SACALM - SANTUARI DEL FAR (Susqueda)

August 27, 2018
August 2018

•   2.3 1 review

near Sant Martí Sacalm, Catalunya (España)

Ruta circular molt interessant per la grans vistes que tindrem en molts punts i per la bellesa de certs trams del camí. De les més recomanables que hem fet per aquesta zona.

Després d'un primer tram de pista (fins a una porta de pas de bestiar), el camí s'enfila cap a la dreta pel grau de Cabrafiga, per arribar a la part alta de la cinglera del Far. Aquest tram del camí té algun pas una mica aeri, sense perill perquè el camí està molt marcat, però amb atenció si el fem amb nens (nosaltres la vam fer amb els nostres fills de 10 i 13 anys).

Carenajant passarem per alguns miradors naturals fantàstics, fins arribar al Santuari del Far, on les vistes encara són més espectaculars (mirador gairebé de 360º). Per baixar haurem de fer un curt tram de carretera fins a l'ermita de Sant Anna, on agafarem el camí del grau de Santa Anna. Aquest camí està empedrat en alguns trams i té murs de pedra recoberts de molsa que es van fer per mantenir la plataforma del camí. És un camí fantàstic!

Sense adonar-nos arribarem al nostre punt d'inici, al petit poble de Sant Martí Sacalm (un indret encantador). Hem posat dificultat moderada pel desnivell accentuat d'algun tram del camí, però no presenta cap més dificultat.

Temps en moviment: 03:39 - Temps d'ascens: 02:37 - Temps de descens: 01:34

• ereP2812 Sep 30, 2019

Vam fer la ruta en família, nen de 9 anys i nen a l’esquena.

A l’arribar al màxim de pendent no es veu correctament camí, vam haver de girar i tornar enrere.
    Ens va saber greu perquè era ruta molt maca per paissatge!!

Una pena però tornarem a l’entorn!!

• Photo of polijana
    polijana Sep 30, 2019

Hola! Doncs ens sap greu. Quan la vam fer nosaltres no hi havia pèrdua. Segurament s'ha embardissat o s'ha mig perdut per causa dels boixos morts que hi ha durant la ruta per efectes de l'atac de la papallona del boix... gràcies pel comentari.

• Photo of Wagamape
    Wagamape Jul 3, 2020

Tiebe que ser una ruta muy bonita.es difícil para ir con niñas de 4 y 7;años?