Sant Marti d'Ogassa - Taga- Refugi Sant Jordi - Sant Martí d'Ogassa

Photo ofSant Marti d'Ogassa - Taga- Refugi Sant Jordi - Sant Martí d'Ogassa Photo ofSant Marti d'Ogassa - Taga- Refugi Sant Jordi - Sant Martí d'Ogassa Photo ofSant Marti d'Ogassa - Taga- Refugi Sant Jordi - Sant Martí d'Ogassa

December 20, 2015
October 2015

•   4.8 3 Reviews

near Ogassa, Catalunya (España)

ULL: aquesta ruta va estar feta a l'octubre!

Ruta circular d’ascensió a la famosa muntanya del ripollés, el Taga.
Vaig sortir des de Sant Martí d’ogassa el qual, passant per la portella d’Ogassa i continuant en direcció oest vaig arribar al cim. A partir d’aquí, una ruta que no havia fet mai, va ser baixar pel sud, en direcció Pardines i desprès cap el refugi forestal de Sant Jordi fins a tornar un altre cop a Sant Martí d’Ogassa.
A la ruta només si afegeix algun quilòmetres de més, però ni dificultat tècnica ni pràcticament desnivell i la fa molt més agradable i maca de fer.
Hi ha algun tram que pot resultar una mica confós, ja que com que no i passa molta gent el camí no està molt mercat. Portant el track amb el GPS no hi ha d’haver cap problema.
Al final t’acaba sortint una ruta 100% circular i molt agradable de fer.

Beuradora de les Vaques

És una font cosa que no s'aconsella beure-hi aigua ja que ho fan les baques!

Font de Colldejou

Petita font, la qual quan hi vaig passar jo estava seca

PictographRiver Altitude 4,629 ft

Font del Freixer

Riuet el qual ens pot anar be per agafar aigua. Fins i tot a l'estiu per refrescar-se els peus!

Portella d'Ogassa

Petit coll el qual pots anar cap al Taga, cap al Puig estela, Padrines, etc... És molt concurregut

PictographWilderness hut Altitude 5,260 ft

Refugi Forestal Sant Jordi

Refugi lliure el qual vaig veure que hi havia una taula i poca cosa més. S'hi si vol anar a dormir millor portar estarilla i no crec que hi hagi cap problema! Hi ha com dues parts, el menjador i l'habitació

Sant Martí d'Ogassa

Va ser consagrada el 8 de febrer de l'any 1024 per l'abat Oliba, desprès que el senyor d'Ogassa, Joan Oriol, manés refer el temple ja existent. Aquest havia estat consagrat a finals del segle X pel bisbe de Vic, Arnulf. En 1073, el clergue Bernat Joan, descendent dels Oriol, va donar el temple al monestir de Sant Joan de les Abadesses. En el segle XI es a modificar el temple, dotant-lo de l'aspecte actual. De totes maneres, en 1708 s'hi va afegir un petit oratori dedicat a la Mare de Déu de la Bonanova. El temple és de factura molt senzilla, format per una sola nau coberta amb volta de canó, capçada a l'est per un absis semicircular. A la nau se li van afegir capelles laterals, així com una sagristia, adossada en el mur sud. La porta d'accés s'obre en el mur oest. Està formada per un únic arc de mig punt, que envolta un timpà i una llinda lisos. Encara conserva el forrellat romànic, on hi ha incisions de tipus geomètric. També és de la mateixa època el tirador. El campanar inicialment era de cadireta de dos ulls. Posteriorment es van cegar parcialment les dues finestres i es va modificar, convertint-lo en una torre de planta quadrada.

Taga

El Taga és una muntanya del Ripollès. És a la serra Conivella i separada de la serra Cavallera per la Portella d'Ogassa. Encara que no és una muntanya gaire alta, la seva posició dominant sobre les valls del Freser i del Ter la fa un punt de referència de la comarca. A més, és un mirador excel·lent dels cims del Pirineu des del Puigmal al Canigó. Malgrat no superar el límit altitudinal per a bosc potencial, la seva part superior es troba totalment desforestada i ocupada per prats de pastura, com la serra Cavallera. Els municipis més propers en són Bruguera, Ribes de Freser, Ogassa (al qual pertany) i Pardines. És un dels límits de la vall del Segadell. A inicis del segle XX, fou escenari de diverses proves d'esquí.

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Dec 20, 2015

ruta circular molt maca!! :)
    Ens va fer molt bon dia...