Sant Martí d’Ogassa-Puig Estela-Taga-Coll de Jou-Sant Martí d’Ogassa

Photo ofSant Martí d’Ogassa-Puig Estela-Taga-Coll de Jou-Sant Martí d’Ogassa Photo ofSant Martí d’Ogassa-Puig Estela-Taga-Coll de Jou-Sant Martí d’Ogassa Photo ofSant Martí d’Ogassa-Puig Estela-Taga-Coll de Jou-Sant Martí d’Ogassa

August 20, 2022
August 2022

near Ogassa, Catalunya (España)

Si us plau llegiu tot el comentari abans de fer la ruta, hi ha una recomanació important.
Ruta Circular per cims i valls del Ripollés.
Ruta fàcil sempre que tinguem bon temps i la preparació física suficient.
Conencem la ruta des de l’aparcament que hi ha al darrera de l’ermita de Sant Martí d’Ogassa, agafant un cami que surt a la dreta de la carretera , mirant cap a coll de Jou, seguirem marques groges i algunes de blanques amb un punt verd que ens portaran fins la Portella d’Ogassa.
Vull comentar que hi ha una part del track que no recomano seguir-la, ès la que segueix al waypoint número 8 fins a la carena del Puig Estela, vam fer cas d’un “entès” que deia que així es tallava camí, potser és així però a canvi d’una pujada infernal, prats a través, amb una inclinació fins i tot perillosa si l’herba està mullada. Des de aquest waypoint recomano continuar pel camí marcat fins la Portella d’Ogassa i des d’allà cap a l’est seguir les marques grogues que ens portaran fins el Puig Estela. Des d’aquí ja podeu seguir el track per tornar a la Portella i seguir fins al Taga per camí evident i també marcat.
La baixada del Taga la fem per la banda sud, cap a Coll de Jou. Des de coll de Jou el camí és asfaltat fins a Sant Martí.
Una magnífica excursió pirinenca amb dos cims de més de 2000 metres.

En aquest punt vam deixar el camí marcat que porta a la Portella per tallar camí i no ho reconano. És preferible seguir fins a la Portella.

PictographFlora Altitude 5,666 ft

Ja veiem el cim del Taga