Sant Llorenç de la Muga - Reial Foneria - Sant Llorenç pel camí de la Muga

November 19, 2023
November 2023

near Sant Llorenç de la Muga, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Llorenç de la Muga passant pel pantà de Boadella, creuant el pont del Rimbau, passant per la reial Foneria i, cercant el camí menys enfangat, creuar l'embassament fins el camí natural de la Muga per tornar a Sant Llorenç de la Muga.

Aprofitant el nivell extremadament baix de l'embassament (questa setmana al 14%) hem agafat el camí que surt de Sant Llorenç de la Muga passant per sota el pont que hi ha al pàrquing del camp de fútbol per anar fins al pont del Rimbau, passant pel costat del búnquer que hi ha. Un cop allà, seguint un caminet força trepitjat envoltats per plantes força altes hem anat fins la reial foneria, hem fet una volta per allà, i cercant el pas més fàcil per creuar l'escàs fil d'aigua que alimenta el pantà, hem anat a sortir a la pista de la via verda del camí natural de la Muga. Atenció, ja que en aquest tram de creuar hi ha llocs on el fang és molt tou i el gruix era força considerable, els bastons de trekking s'han enfonsat ben bé un metre i algun cop al treure el peu la sabata casi es queda dins el fang.

La millor opció ha estat anar bordejan pel marge on la terra era més compacte. En part la gran pèrdua de temps ha estat tornar enrere per anar seguint el riu fins a trobar un bon lloc de pas.

Un cop a la via verda ja no hi ha cap dificultat i és anar seguint el camí fins arribar de nou al poble passant pel Mas Perafita.

Dades del Base Camp:

- Distància: 13km
- Desnivell: +/- 220m
- Temps: 3:15h
- IBP Index: 38 (blau)

• Photo of Sara Ortega Casero
    Sara Ortega Casero Nov 29, 2023

Hola,
    Ens agradaria anar a veure la foneria però el meu pare va amb bastó i camina a maldades, és possible arribar amb cotxe a prop?

• Photo of Erandor
    Erandor Nov 29, 2023

Malauradament no, ja que un cop sortint del poble segueixes el curs del riu fins una bifurcació, allà segueixes cap a l'esquerra i hi ha una valla que impedeix el pas dels cotxes. Un cop allà queda un bon troç, pq et facis una idea el podria deixar a l'alçada de l'Observatori si mires el mapa.. Llabors encara queden un parell de kms ben bons. També et dic que el camí no té cap dificultat, xino xano es pot fer bé, és molt planer. I pots tornar per on vens, nosaltres vam voler creuar la muga i arribar a fer la volta per dalt, però si vas i vens a la foneria pel mateix camí d'inici són aproximadament 4-5kms en total