Photo ofSant Jaume de Vallhonesta - Coll del Gipó - Ginebral - Can Serra - Puigsoler - Sant Pere de Vallhonesta (Bages) Photo ofSant Jaume de Vallhonesta - Coll del Gipó - Ginebral - Can Serra - Puigsoler - Sant Pere de Vallhonesta (Bages) Photo ofSant Jaume de Vallhonesta - Coll del Gipó - Ginebral - Can Serra - Puigsoler - Sant Pere de Vallhonesta (Bages)

February 17, 2020
February 2020

near Sant Vicenç de Castellet, Catalunya (España)

15-02-2020

La caminada d'avui la comencem a la cruïlla de Can Sala amb el pujador de Sant Pere de Vallhonesta, marxem en direcció (E) pel camí de Sant Jaume. En passar pel Torrent del Rubió ens trobem la Font de la Llebre, un xic abandonada a la mà de Déu.
Seguint pel camí, passem al costat de diverses cases Can Martí, Cal Carreres, Cal Jeroni, Ca l'Anton, Cal Rafel i Ca l'Ambròs on deixem el camí per entrar en el corriol que puja a trobar el camí dels Maquis, amb un tres i no res ens situem a Sant Jaume de Vallhonesta. Antic hostal del camí Ral de Manresa a Barcelona.
Continuem la caminada en sentit (S-E) resseguint la carena del camí Ral, al passar pel Coll del Gipó abandonem el camí Ral per la pista que baixa a (S-O) i ens porta a la Casa del Ginebral, seguint al (O) arribem a Can Serra, masia en molt mal estat situada a la cruïlla de diverses pistes forestals.
Enfilem pel corriol del costat de la masia que puja a la carena del Serrat de Vallhonesta, al cap de poc la carena gira a (N-O), pujant per un petit pas equipat al cim de Puigsoler, punt geodèsic nº 282112001 segons ICC.
Reprenem la caminada per la carena per pujar al Puigsoler Petit i baixar a Sant Pere de Vallhonesta església dels S. XI-XIII, la casa de Cal Campaner i la Font del Pit-roig.
Ja sols queda baixar a la pista per donar per acabada la caminada.