Sant Jaume de Frontanyà, Refugi Ardericó, Roca Forcada

Photo ofSant Jaume de Frontanyà, Refugi Ardericó, Roca Forcada Photo ofSant Jaume de Frontanyà, Refugi Ardericó, Roca Forcada Photo ofSant Jaume de Frontanyà, Refugi Ardericó, Roca Forcada

6 hours
September 24, 2023
September 2023

near Sant Jaume de Frontanyà, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 22/09/2023
Deixem el cotxe al bon aparcament que tenim a l'entrada de sant Jaume de Frontanyà, Travessem el petit nucli i ja veiem un rètol que ens indica el camí a seguir, Camí Ral de Sant Jaume de Frontanyà a la Clusa Gr-241, el camí està fresat i ben marcat, a excepció del punt del wp1, on s'ha tallat bosc i s'ha malmès el camí. Arribem al Coll de la Creu Melosa wp4, en aquest punt anirem cap a la esquerra, a vall a la dreta és per on tornarem. Hem arribat a la carena de la Serra de Fajabranca, i el camí es suavitza, al wp5 ens desviem per anar al proper Turó Faig i Branca, té bones vistes. Acabada la Carena, baixem per la baga d'Ardericó, és tot pista.
Refugi d'Ardericó, està tancat i barrat, no sé si està operatiu? hem de continuar pista amunt fins el Coll d'Ardericó, on deixem la pista i tirem a la dreta per anar a la Roca Forcada, hi ha fites, però el camí està poc definit, a mig camí trobem unes edificacions
( semblen les columnes d'un telefèric) hem de passar pel costat i tirar amunt. Roca Forcada, jo només vaig arribar fins el wp10 que és l'avantcim, per anar al Cim wp11 s'ha de seguir una curta carena, me la vaig mirar, i tot i veure-la fàcil, és molt exposada. També pot ser que sigui l'edat, m'he fet gran que hi farem.
Per baixar seguim el mateix camí fins el Coll Ardericó i pista avall fins el Refugi. Just abans d'arribar-hi, hem de tirar avall a l'esquerra, sense camí definit fins arribar al wp13, aquí seguirem uns metres el torrent i ja enllacem amb un petit sender. Al wp14 enllacem amb pista que ja no deixarem fins el wp20. Al llar d'aquesta pista, que en la seva primera part és espectacular, trobarem una barraca de fusta, la Teularia de Montclús, casa restaurada i molt cuidada, dos abeuradors amb aigua, arribem a la Collada de Montclús i ja baixem fins el wp20 on hem de tirar tot a la dreta, primer per una pista i a partir del wp21comença una forta pujada per la fageda de la Baga de Santa Eugènia, que aquestes alçades de l'excursió, és fa una mica feixuga. Arribem al wp4 i ja enllacem amb el camí d'anada que ens portarà a Sant Jaume.