Photo ofSant Hilari Sacalm - Resseguim Torrent Font del Gavatx - Salts d'aigua i fonts - El Borrell - Sant Miquel de les Formigues. Photo ofSant Hilari Sacalm - Resseguim Torrent Font del Gavatx - Salts d'aigua i fonts - El Borrell - Sant Miquel de les Formigues. Photo ofSant Hilari Sacalm - Resseguim Torrent Font del Gavatx - Salts d'aigua i fonts - El Borrell - Sant Miquel de les Formigues.

March 19, 2024
March 2024

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Ruta circular des de Aparcament Can Calabrès passant per:
- Aparcament de Can Calabrés
- Pont de Fusta del Torrent de la Font del Gavatx
- Font del Vern (1.0 km)
- Font del Gavatx (1.3 km)
- Cedre Monumental (2.0 km) , no l'hem vist
- Font de la Formiga
- Salt de Sant Martí (2.5 km)
- Salt d'aigua número 1
- Salt d'aigua número 2
- Arbres monumentals
- El Borrell (7.1 km)
- Sant Miquel de les Formigues (7.9 km)
- Font Sa Guarda (8.9 km)
- Auró (10.2 km)
- Coll de Llevanyes (10.4 km)
- Cirerer monumental ?
- Pont de fusta al Torrent de la Font del Gavatx (12.4 km)

NO US HO PERDEU:
1- Iniciem la caminada a l'aparcament de Can Calabrés i de seguida agafem en direcció al torrent de la Font del Gavatx que resseguirem una bona estona, de baixada i fins arribar a la carretera GI542 passarem per la Font del Vern, la Font del Gavatx, la Font de la Formiga i allà mateix trobarem el Salt de Sant Martí amb un generós cabdal d'aigua; ja de pujada diversos salts d'aigua formant cascada.
2 - Sant Miquel de Solterra o Puig de les Formigues i Castell de Solterra (molt petit reducte de 4 pedres que diuen era una castell) https://naturalocal.net/ca/rutes-senderisme-catalunya/rutes-senderisme-girona/rutes-senderisme-sant-hilari-sacalm/ruta-de-sant-miquel-de-les-formigues/sant-miquel-de-les-formigues

ANEU EN COMPTE:
1-És una caminada d'una exigència física. moderada perqué tot i no haber-hi gran desnivell, els primers 500 metres els fem en uns 3 quilometres de pujada constant i tècnicament no te problemes a destacar.

OBSERVACIONS:
1- Nosaltres hem començat la caminada al aparcament de Can Calabrés i durant 1 hora hem estat baixant de cota fins a la carretera de Osor GI-542 i hem començat a ascendir que ja feia calor, per aquest motiu potser és millor començar a caminar a punt de connexió amb la carretera amb l'esmentada carretera però asseguere-vos que teniu aparcament suficient.

Salut i bons camins.

PictographBridge Altitude 2,718 ft

Pont de fusta al Torrent de la Font del Gavatx

Font del Vern

Font del Gavatx

Esquerra

PictographWaterfall Altitude 2,521 ft

Salt de Sant Martí

Foto d'alguns companys del grup

PictographTree Altitude 2,441 ft

Zona de faigs, castanyers i algun roure

Intersecció a la dreta després de trepitjar uns 100 mts la GI542

Deixem la carretera abans del pont i entrem a la pista a la dreta

PictographRiver Altitude 2,261 ft
Photo ofCreuem el Torrent de la Font del Gavatx de la dreta a l'esquerra Photo ofCreuem el Torrent de la Font del Gavatx de la dreta a l'esquerra Photo ofCreuem el Torrent de la Font del Gavatx de la dreta a l'esquerra

Creuem el Torrent de la Font del Gavatx de la dreta a l'esquerra

Dreta

PictographRuins Altitude 3,207 ft

El Borrell

Intersecció enfront la finestres petita de la casa amunt

Dreta

Aspecte del camí. Anem pujant

Punt d'interès, simbol i vistes

Photo ofSant Miquel de les Formigues o Sant Miquel de Solterra Photo ofSant Miquel de les Formigues o Sant Miquel de Solterra Photo ofSant Miquel de les Formigues o Sant Miquel de Solterra

Sant Miquel de les Formigues o Sant Miquel de Solterra

“La llegenda diu que uns pescadors es van trobar amb un gran temporal de pluja, vent i boira que no els deixava tornar al port. Estaven tan desesperats que van prometre que farien una capella donant les gràcies al primer cim que veiessin quan arribessin a terra ferma. El primer cim que van veure va ser Sant Miquel i és per aquest motiu que hi van construir la capella.” “També hi ha una altra llegenda que explica que les formigues s’havien fet les mestresses de la muntanya i corrien per tot arreu, tant per dins com per fora la capella, inclús per sobre l’altar. Un dia una de les formigues es va enfilar a la cama de l’arcàngel i el va pessigar. D’aquella pessigada en va sortir sang i el sant es va enfadar de tal manera que va condemnar totes les formigues del territori, dient que totes les que hi havia allà es moririen i la resta que hi anessin també. D’aquí ve el nom de Sant Miquel de les Formigues.” Font: Turisme Sant Hilari Sacalm

PictographRuins Altitude 3,945 ft
Photo ofCastell de Solterra, en queden quatre restes i al peu un pessebre Photo ofCastell de Solterra, en queden quatre restes i al peu un pessebre

Castell de Solterra, en queden quatre restes i al peu un pessebre