Sant Hilari Sacalm - Ermita del Nen Jesús de Praga - Roca d'en Pla

Photo ofSant Hilari Sacalm - Ermita del Nen Jesús de Praga - Roca d'en Pla Photo ofSant Hilari Sacalm - Ermita del Nen Jesús de Praga - Roca d'en Pla Photo ofSant Hilari Sacalm - Ermita del Nen Jesús de Praga - Roca d'en Pla

July 18, 2023
July 2023

near El Serrat, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta caminada semi circular és al començament de la pista que hi ha al carrer Villaret de Sant Hilari Sacalm i no us serà difícil localitzar els senyals que indiquen el començament d’aquesta curta ruta.
Comencem a caminar seguint els senyals grocs que al principi coincideixen amb uns senyals de GR. El trajecte és fàcil i tot i la calor d’aquests dies de juliol, no cal patir perquè hi ha moltes zones amb ombra. És encantador un sender ombrívol ple de falgueres, heures i altre tipus de vegetació on fins i tot els esbarzers són agradables en treure el cap tímidament al camí.
Igualment la major part del recorregut transcorre planer excepte un indret prop ja de l’ermita on fa una lleu pujada, un xic feixuga perquè hi toca un sol de ple en haver-ne tallat els pins que li donaven ombra . La recompensa, quan deixes enrere el camí assolellat , quan arribes a la carena el camí es fa més planer i s’arriba a una pista al final de la qual et trobes la imatge de l’ermita que s’alça majestuosa entre les roques, a la part lateral esquerra hi ha una porxada , al davant de l’ermita hi ha un corriol que et porta a la part més alta de la ruta, la Roca d’en Pla (903 m.) des d'on es poden divisar boniques panoràmiques de la plana de la comarca de la Selva i del Parc Natural del Montseny i al darrere de l’ermita un caminet et condueix fins el mirador des d’on es pot gaudir d’unes impressionants vistes, un espectacle que un no es cansa d’admirar!
Reculem fins l’últim senyal que hem trobat al pujar i comencem a baixar sense perdre de vista els senyals, pel sender que a estones sembla una torrentera, fins la pista, sempre acompanyats per una benèvola ombra que fa més agradable la baixada, sense gairebé adonar-nos ja hem arribat al punt on hem deixat el cotxe que, per sort, també està fora de l’abast dels raigs del sol!
Salut i bona caminada!

001 Inici i fi - pista de terra

Inici i fi - pista de terra