Photo ofSant Feliu de Guíxols [Urb. La Casa Nova] - Puig de les Cols - Montclar - Puig Gros (3x 100 Cims no essencials) [Baix Empordà]. Photo ofSant Feliu de Guíxols [Urb. La Casa Nova] - Puig de les Cols - Montclar - Puig Gros (3x 100 Cims no essencials) [Baix Empordà]. Photo ofSant Feliu de Guíxols [Urb. La Casa Nova] - Puig de les Cols - Montclar - Puig Gros (3x 100 Cims no essencials) [Baix Empordà].

December 30, 2023
December 2023

near Casa Nova, Catalunya (España)

Ruta circular des de La Casa Nova passant per:
- Font de la Guilla (1.8 km)
- Coll del Vidre (2.9 km)
- Puig de les Cols (3.4 km)
- Coll de l'Escorpí (3.7 km)
- Coll de Sant Baldiri (4.7 km)
- Coll de Ceps (5.5 km)
- Collet del Montclar (5.9 km)
- Montclar (6.1 km)
- Coll de la Creu d'en Barraquer (8.9 km)
- Collet de la Mare de Déu (10.8 km)
- Puig Gros (11.6 km)
- Mirador de les Comes (13.3 km)

Aproximació:

Des del Vallès Occidental, circulem amb el cotxe per la AP-7 direcció nord fins la sortida 9A, continuem per la C-35, seguim per la C-65 fins l'entrada de Sant Feliu de Guíxols [Baix Empordà], i agafem una curta carretera local fins l'urbanització de La Casa Nova.
Aparquem al carrer de la Merla, (amb molt d'espai) que és la mateixa continuació de la carreterona per ón hem vingut.
Si no es vol aparcar a l'inici de l'urbanització, es pot estacionar també al final d'aquesta, o fins i tot dins la pista forestal hi ha també un espai per cinc o sis cotxes. Nosaltres aparquem al principi per calentar cames, ja que hi ha una bona pujada.

Comencem la ruta !!!.

Pugem pel carrer de la Merla, continuem pel carrer del Pardal fins que és converteix en pista forestal (Espai Natural Protegit Massís de les Cadiretes).
Un cop passem el cartell del parc, girem a la dreta per agafar un sender (GR-92) pedregós i amb progressiva pujada, passem al costat de la Font de la Guilla (seca al dia d'avui), i seguim pujant amb algunes interseccions fins arribar al Coll del Vidre.
Aquí seguim pel GR només uns 10 metres i el deixem per pujar per un corriol a l'esquerra. Trobem unes marques vermelles i blanques en creu en un arbre, que vol dir que no es el GR, les obviem i seguim pujant per ell, seguint marques de pintura blaves.
Arribem a un punt on tenim una grimpada per la roca. Degut a la humitat de la nit anterior (s'acabava d'aixecar la boira) al no donar-li el sol, la roca estava mullada i ens va costar fer-la una mica ja que relliscava.
Un cop superada, seguim pel camí entre roques i arribem al primer cim d'avui, el Puig de les Cols (417m) 💯 Cims (no essencial) del nou catàleg 2022 de la FEEC.

A dalt ens trobem amb un màstil amb la Senyera, i unes fantàstiques vistes de tot el Massís de les Cadiretes, amb el mar al fons, etc....

Gaudim del cim completament sols una estona i baixem per la banda contraria (sense cap desgrimpada) fins retrobar el GR.
Aquest punt serà d'anada i tornada per fer el Montclar.
Seguim pel PR-C 101 fins el Coll de l'Escorpí, a continuació fins el Coll de Sant Baldiri, i seguit fins el Coll de Ceps. Continuem sender fins el Collet del Montclar PR-C 102, i deseguida ens trobem la segona grimpada del dia. Aquest cantó si que donava el sol i la roca estava seca. Un cop superada caminem uns metres més i arribem al segon cim, el Montclar (401m) 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

Ens trobem un altre màstil amb la Senyera i seguim gaudint de vistes espectaculars !!!.

Gaudim del cim completament sols i desfem camí, fent primer la desgrimpada (posant cul a terra encara es més fàcil) i seguim fins l'encreuament passat el Coll de l'Escorpí (el punt de l'anada i tornada) per continuar pel PR-C 101 fins el Coll de la Creu d'en Barraquer, i aquí agafar a l'esquerra una pista forestal molt ampla de baixada amb un parell d'interseccions fins entrar en un sender a l'esquerra per on caminem fins que arribem a uns pals indicadors que recte ens marca Coll Romaguer/Mirador de l'Àguila, i a l'esquerra La Casa Nova.
Aquest punt es d'anada i tornada per pujar al Puig Gros. Nosaltres seguim recte fins el Collet de la Mare de Déu, i aquí entrem recte en un corriol amb bona pujada que ens deixa al tercer cim i últim, el Puig Gros (325m) 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

A dalt ens trobem varies antenes de comunicació i des del senyal geodèsic unes fantàstiques vistes sobre Sant Feliu de Guíxols, S'Agaró, Platja d'Aro i el Mar Mediterrani, una panoràmica guapíssima !!!.

Desfem camí fins els pals indicadors i anem direcció La Casa Nova, i agafem un corriol estret i tancat per la vegetació en alguns trams, però que és camina molt bé per ell, amb una baixada molt suau fins el Mirador de les Comes. Aquest corriol s'enllaça amb una riera seca (torrentera) que ens deixa a la pista forestal de l'anada, els carrers de l'urbanització, i el lloc d'aparcament.

Una molt bona ruta, clàssica per fer 3x 💯 Cims no essencials d'una patacada i força engrescadora pel Massís de l'Ardenya/ de les Cadiretes.

Ideal per fer-la a finals de la tardor i l'hivern, sense pluja n'hi boira per les grimpades. A l'estiu la calor ha de ser terrible !!!.

El Puig de les Cols (no essencial del nou catàleg 2022), el Montclar (no essencial), i el Puig Gros (no essencial), estan inclosos en el llistat dels 💯 Cims de la FEEC.

PictographCar park Altitude 539 ft

Aparcament.

PictographPavement ends Altitude 511 ft

Deixem l'asfalt i entrem en pista forestal.

PictographIntersection Altitude 553 ft

Dreta, deixem pista i entrem en sender.

PictographIntersection Altitude 638 ft

PictographFountain Altitude 740 ft

Font de la Guilla.

PictographIntersection Altitude 843 ft

PictographIntersection Altitude 851 ft

Coll del Vidre, esquerra.

Photo ofPuig de les Cols (417m) (100 Cims no essencial). Photo ofPuig de les Cols (417m) (100 Cims no essencial). Photo ofPuig de les Cols (417m) (100 Cims no essencial).

Puig de les Cols (417m) (100 Cims no essencial).

Coll de l'Escorpí.

Coll de Sant Baldiri, dreta.

Coll de Ceps, esquerra.

Panoràmica del Montclar.

Photo ofMontclar (401m) (100 Cims no essencial). Photo ofMontclar (401m) (100 Cims no essencial). Photo ofMontclar (401m) (100 Cims no essencial).

Montclar (401m) (100 Cims no essencial).

Montclar, detalls.

Coll de la creu d'en Barraquer, esquerra.

PictographIntersection Altitude 975 ft

PictographMountain pass Altitude 842 ft

Recte

PictographSummit Altitude 995 ft
Photo ofPuig Gros (325m) (100 Cims no essencial) (senyal geodèsic). Photo ofPuig Gros (325m) (100 Cims no essencial) (senyal geodèsic). Photo ofPuig Gros (325m) (100 Cims no essencial) (senyal geodèsic).

Puig Gros (325m) (100 Cims no essencial) (senyal geodèsic).