Sant Cugat - turó Magarola (100 cims) - Can Coll (Cerdanyola del Vallès)

Photo ofSant Cugat - turó Magarola (100 cims) - Can Coll (Cerdanyola del Vallès) Photo ofSant Cugat - turó Magarola (100 cims) - Can Coll (Cerdanyola del Vallès) Photo ofSant Cugat - turó Magarola (100 cims) - Can Coll (Cerdanyola del Vallès)

February 4, 2021
February 2021

•   4.3 1 review

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

El Turó de la Magarola o del Maltall es una modesta elevació de 430 metres de la serra de Collserola. Malgrat que es molt més baixet que el Tibidabo (515 Metres) es a la llista dels "100 cims " de la FEEC.
Límit entre el Barcelonés i el Vallès Occidental s'hi pot arribar d'ambues bandes. Proposo una excursió circular des de Sant Cugat , però també es pot fer des de Cerdanyola.

Surto del Monestir de Sant Cugat, joia del romànic i gòtic català i segueixo la rambla del Celler fins el final. Entro als camps de Collserola per la Hípica Can Caldés. Aviat per la dreta ve un camí del Pi d'en Xandri (riera de Sant Medir)
Segueixo direcció sudoest per l'ampla pista, sense fer cas dels trencalls (a la dreta cap a la riera i a l'esquerra cap a Flor de Maig).
Vorejo el turó de la Torrefera i arribo al coll del mateix nom on creuo la pista pels autos que porta a Can Borrell.
Un pal indica Sant Medir per la carena, amunt pel corriol de la dreta, a l'esquerra deixo el caminet a la font de la Rata.
Tipic corriol de Collserola, sort que no baixa cap bicicleta. Sempre emboscat en la mateixa direcció fins pal que indicada avall cap sant Medir i amunt cap Tibidabo. Avui amunt.
Mantenir sempre la direcció, sense vistes i amb molta moral fins arribar en una pista. Un tros amunt trobem la primera (i única) indicació de Turó de la Magarola . Cal seguir un corriol, que es divideix en dos, el de la dreta es el directe.
No perdeu la fe, al cap d'una estona, en un lloc despejat es troba el vértex geodèsic.
Ja som al turó del Maltall o de la Magarola. Molt bona vista de la part nord de Barcelona, es divisa Montseny, La Mola i Montserrat. Fins i tot més al darrera muntanyes nevades.
Reculo una mica per on he vingut i pel coll del Pas del Rei m'acosto al Turó de Valldaura (mes baixet).
D'aqui un corriol em porta a la carretera Cerdanyola Horta que travesso vora el restaurant Valldaura. Tot seguit a l'esquerra, per pista direcció Can Cerdà. Vaig pel costat del torrent de Can Guell que es torna torrent de Can Cerdà mes avall. Totes les cases de Can Cerdà queden al damunt esquerra, excepte una que es voreja.
Ara sempre avall fins Can Coll, la carretera a l'altra banda del torrent.
Can Coll te un area de lleure i un restaurant, travesso la carretera i passo pel Centre d'Interpretació (una antiga casa de senyors), surto pel darrera al costat de una bassa.
Indicacions de Can Codonyers. Una altra pista ben ampla fins arribar-hi. Es una mena de centre de mercaderies. Passo vora una bòvila. Ja arribo a Sant Cugat. Vistes de la Hípica Can Caldes. Per un cami i un corriol que travessa la riera de Sant Medir sota les fabriques arribo quasi al punt de sortida.
Un bonic passeig per aconseguir un 100 cim que sorpren per les bones vistes.

Es pot sortir de Cerdanyola deixant l'auto a Can Coll

207 Trencall avall cap Sant Medir

04-FEB-21 11:47:21AM

208 Cruílla

04-FEB-21 11:56:44AM Ve una ampla pista des el Sud i puja un camí costerut de Sant Medir. Cal seguir endavant amunt per pista.

209 Sender

04-FEB-21 11:59:38AM Deixo la pista i agafo un sender carener, pal indicador de Turó Magarola.

210 Turó de la Magarola

04-FEB-21 12:10:46PM un dels "100 cims" de la FEEC També dit del Maltall de la Magarola. Molt bones vistes de la banda Nord de Barcelona. Al carrer Tallers de BCN hi ha la casa Magarola , potser n'eren els antics propietaris.

211 Pas del Rei

04-FEB-21 12:24:23PM Cruïla de camins amb un nom molt bonic. hi passa el GR-6 tram del camí Sant Jaume Barcelona-Montserrat

212 Turó de Valldaura

04-FEB-21 12:31:37PM Amb unes antenes i una torre de vigilancia del foc. Els arbres que l'envolten tapen les vistes. Es una pena. Caldria netejar els voltants per millorar la vista i en prevenció d'incendis.

Photo of213 Carretera de Cerdanyola del Vallès a Horta Photo of213 Carretera de Cerdanyola del Vallès a Horta Photo of213 Carretera de Cerdanyola del Vallès a Horta

213 Carretera de Cerdanyola del Vallès a Horta

04-FEB-21 12:41:59PM BV-1415 Travesso la carretera, molt a prop del restaurant Valldaura, una mica més avall es veu la bonica masia que dona nom al lloc. Tot seguit agafo pista que baixa a l'esquerra cap a Can Cerdà.

PictographIntersection Altitude 615 ft

214 Pista de la font dels Caçadors

04-FEB-21 1:03:34PM Ens ve per la dreta.

PictographPicnic Altitude 407 ft

216 Can Coll - Cerdanyola

04-FEB-21 1:29:57PM Area de lleure del torrent de Can Coll. Restaurant i àrea de pic-nic. Molt ple. A l'altre costat de la Carretera el Centre d'Educació Ambiental.

217 Can Codonyers

04-FEB-21 2:07:29PM Instalacions industrials. Bovila.

• chedicar Aug 7, 2023

La ruta está correctamente explicada, no valoro 5* porque el tramo que pasa por Can Coll no se puede hacer en este momento ya que la puerta está cerrada y se ha de dar la vuelta por el camino que pasa por el norte. No es difícil pero se ha de mirar sobre la marcha y se alarga un poco en distancia y altura. Gracias.