Photo ofSant Cugat del Vallès - Turó de Valldaura - Turó de Magarola (100 Cims essencial) [Parc Natural de Collserola]. Photo ofSant Cugat del Vallès - Turó de Valldaura - Turó de Magarola (100 Cims essencial) [Parc Natural de Collserola]. Photo ofSant Cugat del Vallès - Turó de Valldaura - Turó de Magarola (100 Cims essencial) [Parc Natural de Collserola].

February 11, 2024
February 2024

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Ruta semi-circular des de Sant Cugat del Vallès passant per:
- Sant Cugat (0.6 km)
- Pi d'en Xandri (1.1 km)
- Pantà de Can Borrell (3.9 km)
- Ermita de Sant Medir (6.0 km)
- Turó de Valldaura (7.2 km)
- Turó de la Magarola (7.7 km)
- Ermita de Sant Adjutori (11.2 km)
- Can Borrell (11.6 km)

Anem fins el municipi de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), i estacionem el cotxe a l'Avinguda de la Torre Blanca, també hi ha una zona de parking gran, és zona blava però els diumenges i festius és gratuït, i hi ha molts llocs per aparcar.

Comencem la ruta !!!.

Sortim de l'avinguda per la rotonda Gabriel Ferrater, i continuem per l'avinguda del Pla del Vinyet fins arribar a la següent rotonda, i aquí a la dreta entrem en pista forestal (GR-173), passem al costat del Pi d'en Xandri (enorme) i seguim pel GR, passem al costat de la Masia Can Borrell, i seguim per pista fins agafar a l'esquerra un sender de baixada que ens deixa al Pantà de Can Borrell (completament sec al dia d'avui) maleïda sequera !!!. Ens trobem un pont per creuar-lo, però està tancat pel Parc de Collserola, suposem que el terra de fusta pot estar en mal estat i per això del tancament (es una suposició), així que el creuem pel mur del pont a la seva dreta (no hi ha perill afegit), i sortim a un altre pont flexible (aquest si que està obert i en bon estat), el creuem i comencem a pujar per un sender amb interseccions fins sortir a la Masía Can Jané.
A continuació entrem en un sender de baixada, passem al costat de la Font de Sant Medir (no la marquem amb waypoint), creuem un petit pont molt estret (passarel·la) i arribem a l'Ermita de Sant Medir, amb una zona de pícnic amb bancs i taules de fusta.
Just aquí comencem una pujada intensa per una drecera, que ens deixa en una pista per on caminem pocs metres, fins entrar en un bonic sender, per on pugem fins arribar al Turó de Valldaura (421m).

Ens trobem una gran Torre de vigilància d'incendis, i entre la vegetació vistes de Barcelona, Montserrat, La Mola del Vallès, el Montseny, etc...

Desfem camí i seguim per un altre bonic sender, fins arribar al Turó de Magarola 💯 Cims (essencial) de la FEEC.

El Turó de la Magarola o Turó del Maltall de Magarola és un turó de 430 metres a la intersecció dels termes municipals de Barcelona (Barcelonès) i Cerdanyola del Vallès i Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), a la serra de Collserola. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic.

Des del 1988 s'hi realitza als mesos de setembre i octubre el seguiment de la migració tardoral d'ocells rapinyaires, i al cim s'ha construït una plataforma de fusta, equipada amb plafons informatius, per a allotjar els participants. L'espècie més vista en aquest seguiment és l'aligot vesper (Pernis aviporus), que també ho és en la majoria d'estacions de Catalunya en què es fa un seguiment semblant, seguida del xoriguer (Falco tinnunculus) i l'arpella (Circus aeruginosus).

Pel mateix cim hi passa el sender de gran recorregut GR 92, i a pocs metres el GR 6.

És un fantàstic mirador de tota la ciutat de Barcelona i el Mar Mediterrani, i a l'altra banda tenim vistes de Montserrat i la Mola del Vallès, etc....

Seguim per sender de baixada, per continuar baixant per pista, fins agafar un sender molt xulo (travessera), amb baixada contínua, que ens deixa en una pista forestal per on baixem fins desviar-nos uns pocs metres per anar a veure l'Ermita de Sant Adjutori. Si seguim menys de 100 metres més (opcional), arribaríem a un Forn Ibèric, però nosaltres l'obviem i tornem a la pista, per arribar de nou a la Masía Can Borrell, i a continuació retrobar la pista de l'anada, les avingudes del municipi i el lloc d'aparcament.

Una bona ruta pel Parc Natural de Collserola, per pistes, senders i corriols ben fressats, sense dificultat tècnica i seguida amb el track de @davidus37.

(Advertiment):

La temporada de caça menor i major del període 2023-24 està compresa entre Octubre 2023 i final de Febrer 2024, sempre els dijous i dissabtes. Dins la web del Parc Natural de Collserola estàn especificades les dates i zones afectades día a día, el calendari complet.

El Turó de Magarola està inclòs en el llistat dels 💯 Cims (essencial) de la FEEC.

PictographCar park Altitude 393 ft
Photo ofAparcament zona blava (diumenges i festius gratuït). Photo ofAparcament zona blava (diumenges i festius gratuït). Photo ofAparcament zona blava (diumenges i festius gratuït).

Aparcament zona blava (diumenges i festius gratuït).

PictographPavement ends Altitude 354 ft

PictographTree Altitude 348 ft

Pi d'en Xandri.

PictographIntersection Altitude 439 ft

Camí de la dreta.

PictographIntersection Altitude 588 ft

PictographIntersection Altitude 627 ft
Photo ofEsquerra, passen al costat de la tanca i baixem pel corriol. Photo ofEsquerra, passen al costat de la tanca i baixem pel corriol.

Esquerra, passen al costat de la tanca i baixem pel corriol.

PictographBridge Altitude 594 ft
Photo ofPont tancat del Pantà de Can Borrell, passem pel seu mur del costat dret (sense perill afegit). Photo ofPont tancat del Pantà de Can Borrell, passem pel seu mur del costat dret (sense perill afegit). Photo ofPont tancat del Pantà de Can Borrell, passem pel seu mur del costat dret (sense perill afegit).

PictographIntersection Altitude 585 ft

Ermita de Sant Medir.

PictographPicnic Altitude 754 ft

Camí del mig.

Photo ofEntrem en el sender recte de pujada, on hi ha el rètol de prohibit el pas de bicicletes. Photo ofEntrem en el sender recte de pujada, on hi ha el rètol de prohibit el pas de bicicletes.

Turó de Valldaura.

Photo ofTuró de Magarola (430m) (100 Cims essencial). Photo ofTuró de Magarola (430m) (100 Cims essencial). Photo ofTuró de Magarola (430m) (100 Cims essencial).

Turó de Magarola (430m) (100 Cims essencial).

Sender de baixada, girant a l'esquerra.