Sant Cugat del Vallès Torre Negra Fonts Sant Vicenç i L'ermità Can Borrell

Photo ofSant Cugat del Vallès Torre Negra Fonts Sant Vicenç i L'ermità Can Borrell Photo ofSant Cugat del Vallès Torre Negra Fonts Sant Vicenç i L'ermità Can Borrell Photo ofSant Cugat del Vallès Torre Negra Fonts Sant Vicenç i L'ermità Can Borrell

January 16, 2021
January 2021

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Surto del Monestir de Sant Cugat, per la rambla del Celler vaig fins la rotonda del Rotary Club on comença el camí cap a Sant Medir.
Nomès baixar a la riera prenc un sender que al cap de poc em porta fins la Torre Negra, antiga construcció de defensa construida desprès de les razzies d'Almansor. Diuen que potser la comprarà l'ajuntament de Sant Cugat.
En el meu intent per envoltar-la per dalt pujo pel passeig Calado fins la Hípica Severino, trenco a l'esquerra i altre cop esquerra agafant la rambla de Can Bell, volto pel carrer de Gordi i segueixo per dalt el torrent del mateix nom (afluent del Torrent Torre Negra)
Ja vaig trobant algun pal indicador, en el segon (indica Torrent de Can Gordi/Font de Sant Vicenç) baixo per travessar el torrent de Can Bell
Estic seguint el sender de petit recorregut PR-C-38. Torno a pujar una mica per baixar al fons del torrent de can Gordi , on hi ha la font de Sant Vicenç, pujant un sender damunt la font hi les runes de la ermita de Sant Vicenç del Bosc.
Torno a baixar a la font de Sant Vicenç i segueixo el C-38 que em torna a endinsar al torrent de l'Ermità, amb un altra font. Son raconades humides, ferèstegues i salvatges.
Vaig completament per dins el bosc sense veure paisatge (típic de Collserola), ara toca pujar a una carena (serra del Pedregar) deixo el camí més planer que per la dreta porta cap a la urbanització Sol i Aire i baixo per un xaragall costerut fins Can Borrell. Aixó es més civilitzat, potser massa!
Travessó can Borrell, molt animat aquest matí solejat de dissabte, i agafo la pista dels autos direcció Cerdanyola fins el Coll de la Torrefera, amb moltes indicacions. Esquerra cap a la Torre Cendrera i Sant Cugat.
Torno per una pista ampla, ben assolejada i ventilada fins a Sant Cugat; on hi arribo per la Hípica Can Calders.
Un bonic passeig de confinament municipal COViD-19.

PictographMonument Altitude 352 ft

Monestir de Sant Cugat.

PictographIntersection Altitude 304 ft

A la riera de Sant Medir, tot just entrar-hi

PictographCastle Altitude 308 ft

La Torre Negra

Arribo fins a la tanca i he de recular. Potser es pot rodejar per sota. Originalment era un castell, refugi per si venien els moros, nomès els murs. Com el de Torroella de Montgrí. Amb el temps es va anar construint l'interior

PictographPanorama Altitude 338 ft

Gebrada i vista de la Mola

Aquesta passada nit de gener ha gelat.

PictographIntersection Altitude 388 ft

Vaig bé. Seguir direcció Sant Vicenç del Bosc

PictographIntersection Altitude 397 ft

Deixo pista i baixo cap el torrent

PictographFountain Altitude 389 ft

Font Sant Vicenç del Bosc

No raja, es un lloc força bonic

PictographRuins Altitude 386 ft

Ermita, runes

En queda la planta

PictographFountain Altitude 308 ft

Font de l'Ermità

Te una curiosa inscripció

PictographProvisioning Altitude 461 ft

Can Borrell

Conegut i concorregut restaurant. Punt de trobada de caminants, ciclistes i genets + els que hi arriben en auto. Avui amb restriccions de COVID-19

PictographIntersection Altitude 502 ft

Coll de la Torrefera.

Deixo pista autos, direcció nord oer una ampla pista Cap al sud, per sender cap a Sant Medir per la carena.