Sant Cugat del Vallès al Puig Madrona 100 cims

Photo ofSant Cugat del Vallès al Puig Madrona 100 cims Photo ofSant Cugat del Vallès al Puig Madrona 100 cims Photo ofSant Cugat del Vallès al Puig Madrona 100 cims

4 hours one minute
February 21, 2019
February 2019

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Trajecte parcialment urbà des el Monestir de Sant Cugat finjs el Puig Madrona, un dels "100 cims" de la FEEC , en el limit del Vallès Occidental amb el Baix Llobregat.

Surto del centre de Sant Cugat, vora el Monestir i travesso per sota les vies del FGC a l'avinguda Lluis Companys i per l'avinguda del Enlace vaig cap a Valldoreix pel passeig Olabarria fins la plaça Can Cadena, vora la estacio FGC Valldoreix.

Travesso la rotonda i recte amunt per la avinguda Mas Fuster fins arribar al Mas. Ja veig el meu objectiu, el Puig Madrona, destaca la torre de vigilancia del foc.

He de baixar una mica i trencar cap a l'esquerra per travessar el torrent d'en Llobet i encarar en forta pujada el carrer que travessa la Colonia Montserrat, antic barri de Valldoreix que va nèixer com a refugis de caçadors a principis del segle XX entre Sant Cugat i el Papiol.
Ja soc dalt de la serra de Can Julià i tiro cap a la dreta. S'acaba l'asfalt i comença un pista ampla de terra.
Entro al bosc. Sota meu, cap el nord es veu el gran mas de Can Montmany. Segeuixo Marques del GR-96 (camí romeu de Barcelona a Montserrat)
Passo pel collet del Batllevell i agafo algun corriol per intentar adreçar camí. Al coll d'en Faure, agafo un sender trencacames, el corriol JR, amb molt bones vistes del Papiol.
Torno a la mpista i aviat soc a la ermita de la Salut
La ermita de la Salut consta d'un edifici d'una sola nau, amb una part preromànica de cap al segle X. Els vilatans del Papiol hi celebren un aplec el segon diumenge de setembre. També cada 12 d'octubre els ciutadans de Valldoreix hi celebren el seu Aplec. Com que hi arriben varies pistes es molt concorreguda pels ciclistes.
Darrera la ermita surt un caminoi pendent que puja quasi fins dalt del Puig Madrona.
El Puig Madrona(341 metres) es un dels "100 cims" de la llista FEEC, ben visible des la autopista B-40 direcció sud, abans de l'enllaç amb l'AP-2. Te molt bones vistes del Baix Llobregat i del Valles, especialment de Montserrat.
Reculo una mica i desprès de diversos revolts de pista agafo un camí que baixa cap a Valldoreix , un trencall a la dreta i ja soc al pla. Trobo indicació fins Can Montmany i algun arbre monumental.
Can Montmany es una gran finca agrícola, encara en actiu. Darrera la casa hi ha dues oliveres dites monumentals i una pista de terra em porta fins els primers xalets de Valldoreix. Soc al passeig de la Guineu. El carrer de damunt es l'avinguda Can Montmany, un principal, només cal anar-lo seguint fins tornar a la plaça Can Cadena vora la estació de Valldorexi i l'esglesia de Sant Cebria. Des aqui, passant per la estació de FGC de Sant Cugat es torna al Monestir.
Es una proposta diferent per assolir el Puig Madrona. Per fer-ho més curt es pot sortir de la estació FGC Valldoreix.

PictographReligious site Altitude 396 ft

PictographReligious site Altitude 424 ft

Rosetó gòtic del Monestir de Sant Cugat.

PictographPhoto Altitude 567 ft

Entitat Municipal Descentralitzada ( Sant Cugat del Vallès)

PictographMonument Altitude 587 ft

Antiga casa familiar, ara restaurant per casaments.

PictographPhoto Altitude 527 ft

PictographPhoto Altitude 756 ft

PictographReligious site Altitude 838 ft

Ermita de la Salud

Molt concorreguda, te un area de picnic al sol

Te un vertex geodesic conservat