Photo ofSant Corneli (1351 m.) des de aparcament a la pista forestal (prop poble Abella de la Conca) Photo ofSant Corneli (1351 m.) des de aparcament a la pista forestal (prop poble Abella de la Conca) Photo ofSant Corneli (1351 m.) des de aparcament a la pista forestal (prop poble Abella de la Conca)

May 13, 2024
May 2024

near Sant Romá de Abella, Catalunya (España)

Hem fet aquesta caminada, seguint el següent trac:

Valoració global:
Caminada mol, molt fàcil, això si per un terreny de secà, amb cap font i que no aconsello fer-la a l’estiu. Al cim he trobat una roca amb un parell de conxes, segur que es poden trobar fòssils.

Ruta circular passant per :
- Collades de Baix
- Lloc de trinxeres

Aproximació:
Deixem el cotxe al final de la pista, crec que només apta per cotxes 4x4, o SUV alts.

Dificultat tècnica: Cap.

Passos perillosos: Cap.

Tipus de camí: Corriols i pista forestal.

Cobertura: en Movistar, bé.

El índex IBP és un sistema de valoració automàtic que puntua el grau de dificultad de una ruta

IBP = 53

Menjar: avui menjarem d’entrepà que volem fer més cims.

Aigua: cap font.

Notes:

Explicacions del punts de parada (extrets del wikipedia):

07 – Sant Corneli
Sant Corneli és una muntanya i serra de 1.351,4 metres que es troba entre els municipis de la Conca de Dalt (antic terme d'Aramunt) i d'Isona i Conca Dellà (antic terme d'Orcau), al Pallars Jussà. Tot i que rep el nom de “muntanya”, és, de fet, una serra, que té continuïtat cap a llevant per la Costa Gran, en direcció a Abella de la Conca, i cap al nord-oest i nord per tot un seguit de serrats que davallen cap al poble d'Aramunt: Serrat de la Font de la O, Serra dels Corrals i Serrat Gros, entre altres.
Sant Corneli des d'Herba-savina
Al cim hi ha un vèrtex geodèsic (referència 261088001) i l'Ermita de Sant Corneli, romànica. El 1940 s'hi bastí una gran creu d'obra que caigué al cap de poc temps a causa d'una forta ventada.
Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.[1]
Domina tant la Conca Dellà com la Conca de Dalt i la de Tremp. Per això va ser el primer objectiu dels exèrcits franquistes, en entrar al Pallars Jussà el gener del 1938, i a partir del seu control, establiren la línia de front als seus peus.
Aquesta línia de front estigué estabilitzada durant tot el 1938, per la qual cosa la plana dels seus peus, la Conca Dellà, fou escenari de nombrosos combats, i fou víctima d'una gran destrucció a causa dels bombardeigs.
La major part de la muntanya està inclosa en la Partida de Sant Corneli.

01 Aparcament

02 Collades de Baix

03 deixem pista i agafem corriol

04 Trinxeres

05 Panoràmica

06 Sant Corneli

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda May 18, 2024

Una buena ruta, en buena compañía y recomendable con coche tipo Sab o 4X4......saludos