Sant Benet ( 100 cims ) des del Santuari del Coll

Photo ofSant Benet ( 100 cims ) des del Santuari del Coll Photo ofSant Benet ( 100 cims ) des del Santuari del Coll Photo ofSant Benet ( 100 cims ) des del Santuari del Coll

December 6, 2022
December 2022

near El Coll, Catalunya (España)

Aquesta és una molt senzilla i agradable ruta, i la que segueixen de fet, la major part de propostes, per assolir el cim de Sant Benet. Aquest cim, allargassat i fàcil, es troba a la part més al nord de les Guilleries i és una bona talaia per poder contemplar cims pirinecs de la banda més oriental, així com els veïns de la zona de Collsacabra, com el Far, Puigsacalm o Cabrera, i al sud, en primera fila, Sant Miquel de Solterra o de les Formigues i més al fons el Montseny, destacant-ne les Agudes. De fet, si allarguem la mirada a l'est, podem arribar a albirar el mar, i a l'oest, el Pantà de Sau sota els espectaculars cingles de Tavertet; en fi, un espectacle per la vista, trencat això sí, per l'antena de comunicacions que trobem on se suposa que hi ha el cim, que fet i fet, ja podríem situar-lo a l'altra banda, on hi ha el mirador de Sant Benet o a l'entremig, on hi ha la creu de Sant Benet, llocs més agradables per a la vista.

Per acccedir al punt inicial de la ruta, des del poble d'Osor, creuem el Pont dels Soldats i prenem la pista asfaltada que mena al Pantà de Susqueda i el Santuari del Coll. Més endavant, deixem el trencall del pantà i seguim pujant en direcció al santuari. Aquest es troba en una preciosa clariana, on a més de l'edifici del santuari, hi trobem l'annexa rectoria, que hores d'ara és un hostal - restaurant i en tot el voltant i a la mateixa pista que puja cap a Sant Benet, tot un esquitx de cases on sembla que hi visqui gent tot l'any o com a mínim part del mateix, perquè la majoria es troben en perfecte estat de conservació.

Deixem doncs el cotxe i seguim per pista asfaltada tot pujant amunt, fins que a la plana que s'obre més amunt, trobem el trencall del PR-C222, veureu un cartell que posa "Finca Particular - Prohibit el Pas", us ben juro que no entenc aquest cartell, espero i suposo que es refereixi a que ningú trenqui a la dreta, però el corriol que ressegueix el PR ( de l'ajuntament de Susqueda ), no sembla passar en aquest tram per dins de cap finca, i de seguida, va a trobar més amunt la pista altra vegada, així que us diria que no us preocupeu per aquest cartell.

Tot seguint el recorregut corrioler del PR, anem creuant amples pistes diverses vegades, però nosaltres, sempre hem d'anar seguint les marques grogues i blanques del PR, que envidentment tenen més pendent, però res massa exagerat, i ens porten per paratges molt més bonics que la pista. Passarem primer per mig d'un preciós alzinar, per després anar variant per trobar alguns castanyers, pins i avets, i molta més varietat de flora.

En poca estona, la vegetació s'obrirà i veurem al nostre davant la Creu de Sant Benet, ben bé a la mateixa alçada del cim, que queda a la nostra esquerra o el Mirador de Sant Benet, que queda a la nostra dreta. Visitem els tres indrets en l'ordre que més us agradi, tenint en compte que el cim està situat en una petita clariana al costat de l'antena de comunicacions. El millor de la zona del cim, són les vistes, així que passeu una bona estona de contemplació que val la pena.

La baixada, per no repetir sender, la fem seguint la pista en tot moment, d'aquesta part de la ruta, cal destacar-ne les diferents cases que anem trobant a banda i banda, les vistes que tenim cap al Santuari del Far en alguns moments i del poble d'Osor al fons, i finalment la curiosa Font del Capgros. Finalment, després d'uns quants revolts, arribem al paratge on es troba el Santuari.

Abans de marxar, aprofitem per entrar fins l'entrada de l'ermita i la visitem si tenim la sort de trobar-la oberta.

PictographCar park Altitude 0 ft

Espai d'Aparcament

La Rectoria

Photo ofSantuari de la Mare de Déu del Coll Photo ofSantuari de la Mare de Déu del Coll Photo ofSantuari de la Mare de Déu del Coll

Santuari de la Mare de Déu del Coll

PictographFountain Altitude 0 ft

Font del Capgros

• Biscooter Apr 17, 2023

Hem quedat molt contents. Unes panoràmiques al cim, inoblidables i la ruta força entretinguda