Sant Antoni, els Ventadors, Pins Carrassers, Roca del Llençol

Photo ofSant Antoni, els Ventadors, Pins Carrassers, Roca del Llençol Photo ofSant Antoni, els Ventadors, Pins Carrassers, Roca del Llençol Photo ofSant Antoni, els Ventadors, Pins Carrassers, Roca del Llençol

February 8, 2023
February 2023

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Clàssic circuit pel Ventadors des de l'ermita de Sant Antoni en sentit anti horari, la qual cosa ens va permetre passar per l'aèria roca dels Ventadors pujant. Així dóna més seguretat, sobretot si és un dia humit, com va ser el cas.
Sortim de Sant Antoni pel GR 65.5.1 fins a la cruïlla de Sant Bertomeu. Després seguim direcció Margalef fins a la següent intersecció on deixarem a la dreta el sender que va a l'aiguabarreix i a Margalef, i nosaltres ens enlairarem per corriol de l'esquerra que puja als Ventadors. Superada la Roca i arribats al portell, ja vam continuar per un fressat corriol fins a la Punta dels Pins Carrassers. Vam seguir el corriol principal fins a l'enllaç amb el GR 171 al Pi de la Carabasseta. Abans, vam deixar a l'esqerra, els baixadors del grau del Llop i de Sant Antoni. Vam continuar pel GR 171 fins a trobar el baixador de la Roca del llençol i de la Cova del Corb a l'esquerra. El vam agafar, i a la intersecció, vam seguir el corriol de l'esquerra que ens portava al mirador de la Roca del Llençol i després fins a l'ermita de Santa Magdalena. Finalment, pel GR 65.5.1 vam retornar al punt inicial: el pàrquing de l'ermita de Sant Antoni.

Com sempre, el Montsant espectacular.

PictographRiver Altitude 1,738 ft

Riu Montsant. Zona Cadolles Fondes.

Abandonem el sender de Margalef

Continuem pujant

La roca dels Ventadors.

Arribada al portell.

Photo ofContinuem ascendint direcció a la Punta dels Pins Carrassers. Photo ofContinuem ascendint direcció a la Punta dels Pins Carrassers. Photo ofContinuem ascendint direcció a la Punta dels Pins Carrassers.

Continuem ascendint direcció a la Punta dels Pins Carrassers.

Anem pujant.

Continuem pujant

Photo ofA l'esquerra, el grau de la Cornaleda Photo ofA l'esquerra, el grau de la Cornaleda Photo ofA l'esquerra, el grau de la Cornaleda

A l'esquerra, el grau de la Cornaleda

Ens apropem a la Punta dels Pins Carrassers.

Punta dels Pins Carrassers

Descendim direcció al Pi de la Carabasseta.

Intersecció

Pi de la Carabasseta

GR 171

Mirador de la Roca del Llençol

Recuperem el corriol després de la visita al mirador