Sant Antoni de Calonge - Cavall Bernat - Platja d'aro

Photo ofSant Antoni de Calonge - Cavall Bernat - Platja d'aro Photo ofSant Antoni de Calonge - Cavall Bernat - Platja d'aro Photo ofSant Antoni de Calonge - Cavall Bernat - Platja d'aro

-33 ft
December 18, 2022
December 2022

near Sant Antoni de Calonge, Catalunya (España)

El recorregut d'avui només és d’anada. Hem sortit de la platja de Torre Valentina i hem arribat fins una mica més enllà del Cavall Bernat a Platja d’Aro. Allí hem dinat, en un restaurant que hi ha just a la parada de l’autobús que ens deuria portar de nou al punt de sortida, però no ha estat així. Al final ens han dit que la parada estava anul·lada i hem tornat en taxi doncs es feia tard. Altres vegades havíem tornat tot xino-xano per la carretera per evitar les continues pujades i baixades de escales que porten a les cales. Recomenable
Hem aparcat el cotxe en l’avinguda Torre Valentina que està al girar del supermercat Continent en la carretera Platja d’Aro Sant Antoni de Calonge. Sempre acostuma a haver-hi lloc.
El trajecte és fàcil, amb alguns trams ben condicionats, protegits amb baranes i escales força còmodes. A diversos punts del camí de ronda hi ha bancs i papereres. En general el camí està força ben cuidat i els nens poden anar tranquils. Només cal estar atents a les escales que pugen i baixen perquè és possible que rellisquem.
Sense menystenir altres camins de ronda aquest és un dels que més m’agrada, segueix el GR_92 assenyalat amb les seves característiques marques blanques i vermelles, sempre va tocant la costa, mai perds de vista el mar , passant per precioses cales d’aigües cristal·lines i impressionants vistes.
Com el Camí de Ronda voreja en tot moment el mar, enllaçant unes cales amb altres, heu de tenir en compte que moltes vegades anireu trepitjant sorra.
Les tres primeres cales són molt petites, Cala del Racó dels Homes, la Cala del Racó de les Dones i la Cala dels Capellans. No compten amb cap tipus de serveis i amb prou feines tenen sorra. No ho sé de cert però sospito que aquest tres espais estaven bén definits i separats pels vigilants de la moralitat.
He de dir que a totes les cales es pot baixar des del camí de ronda per unes escales en ocasions una mica rudimentàries.
Prosseguim el nostre camí fins arribar a la Cala dels Musclos, situada just davant de la Roca dels Musclos, situada sota la Torre dels Perpinyà (en alguns mapes Torre Colomina) (una altra construcció fortificada que s'aixecava al costat de les cases situades properes al mar, on els seus habitants i les seves riqueses es recloïen com a protecció davant dels atacs de pirates) trobarem la Cala de l'Embarcador, amb el seu propi moll particular.
La Cala de Roques Planes, es un solàrium natural confeccionat amb roques capritxoses, planes , algunes fins i tot de grans dimensions, en què els amants del nudisme tenen la seva estada. Les seves aigües cristal·lines i els racons que li atorguen una completa intimitat entre pins i roques, acaben convertint-la en una joia per als amants del sol.
La següent cala també d’aigües cristal·lines és la Cala de la Roca del Paller, el seu nom li ve donat perquè les roques situades al final de la cala, creen una mena de corral o paller, on destaca una roca punxeguda, la Roca del Paller. Continuem per la cala dels Escull, no fa falta comentar el seu nom a què fa referència.
La següent cala és la Cala del Forn, més gran que les anterior i de gran bellesa. Per passar a la cala de Platja de Can Cristus - Ses Torretes travessem per un túnel perforat a la roca. Aquestes cales estan separades per un sortint rocallós on hi ha un mirador. Hi ha serveis de dutxes i WC, però crec que a l’estiu deven estar molt plenes de turistes doncs són les platges dels càmpings Treumal i Cala Gogó.
Passem per uns trams de passarel·les metàl·liques, vorejant les parets rocalloses, fins la cala coneguda com el Cap Roig coronada per l’hotel del mateix nom.
Després de deixar al darrere el Cap Roig, arribem a la Cala Belladona, la primera cala que pertany a Platja d’Aro, és bastant llarga i com les altres de sorra gruixuda, estupenda per relaxar-se. A partir d’aquí altres rutes que he pogut veure en Wikiloc sortien a la carretera per continuar el camí de ronda cap a la cala Canyers, actualment no cal anar cap a la carretera, hi ha una pujada forta d’escales que passen a l’altre costat (posa camí provisional), sense més dificultat passem la cala Pi, i posteriorment Sa Cova a la que s’accedeix per un semi túnel excavat al la roca , però amb vistes a l’exterior. Cala Rovira és l’última cala abans d’arribar a la gran platja e Platja d’Aro, on trobarem a l’inici el Cavall Bernat. Aquest monòlit de roca granítica situat a l'extrem nord de la platja Gran i modelat per les ones, és un símbol conegudíssim de la població. Aquesta curiosa formació rocosa en forma de menhir destaca entre la sorra que l’envolta.
A Catalunya hi ha moltes roques que reben aquest nom, el populatxo diu que en princicipi aquest símbol fàlic es denominava "Carall Bernat" però totes les formacions rocoses d'aquest tipus , passaron la censura i els van canviar de nom.

PictographCar park Altitude 11 ft

Platja Torre Valentina

Torre Valentina

Cala del Racó dels Homes

Photo ofTorre Colomina (Torre dels Perpinyà) Photo ofTorre Colomina (Torre dels Perpinyà) Photo ofTorre Colomina (Torre dels Perpinyà)

Torre Colomina (Torre dels Perpinyà)