Sant Andreu fins Creu de Gurb (100 cims)

Photo ofSant Andreu fins Creu de Gurb (100 cims) Photo ofSant Andreu fins Creu de Gurb (100 cims) Photo ofSant Andreu fins Creu de Gurb (100 cims)

October 22, 2015
October 2015

near Gurb, Catalunya (España)

Sortim de vora la parròquia de Sant Andreu de Gurb. Per arribar-hi cal agafar la carretera BV-4601 que va a Sant Bartomeu del Grau i pendre un trencall a l'esquerra.
Som ben bé sota l'anomenat Turó del Castell de Gurb, actualmente espai natural protegit dins el grup de Turons de la Plana Ausetana.
Anem per pista darrera el cementiri i passem per una granja, tot seguit pugem per un corriol enmig de la terra grisosa (gredes?), realment es un paisatge força curiós.
Aviat ens posem dins del bosc i per un camí ben marcat arribem dalt del pla on hi ha la Creu de Gurb i les restres d'un Castell. Molt bona vista de la Plana de Vic i de les estribacions que la rodejen (+ algún altre 100 cim ) com el Far.
Baixem una mica i anem vorejant per pistes (es el tros més avorrit) vigilant de seguir el track, fins que ens toca enfilar-nos, quasi a quatre grapes, cap a la dreta per un tros de secà amb poques marques.

Tornem a ser dalt la cinglera, amb un bon mirador cap al Sud, tenim sota nostre l'Eix Transversal i just al davant la famosa ermita de Sant Salvador on es va signar el pacte dels Vigatans (guerra de successió española 1705-1714).

Anem seguint per pistes per una plana conreada (un altra sorpresa) fins la masia La Noguera on canviem de direcció per anar a buscar (amb pals indicadors) el camí del Boix i la Pinassa (un PI força gran).
Seguim fins les runes de can Serra on tornem a canviar de direcció per tancar la llaçada, passant per la capella de Sant Roc, construida el segle XIX amb motiu d'una pesta de cólera.
Ens queda encara la Font de Can Puig amb la seva área de pic-nic i el passeig pel Bosc Encantat, molt adient pels més menuts. Llástima que avui no baixa aigua pel barranc.

Una bonica excursió sense cap dificultat i un altre 100 cim al sac.

PictographPicnic Altitude 1,834 ft

Bosc Encantat

Camí del Boix

PictographRuins Altitude 2,034 ft

Capella

Creu de Gurb

Cim de la Creu de Gurb, amb molt bones vistes de la plana de Vic i les restes d'un Castell. Te una taula d'orientacio. Molt agradable.

PictographFountain Altitude -0 ft

Font del Puig

Mas de pagès semi-enrunat, posible refugi lliure en cas de necessitat

PictographTree Altitude 2,280 ft

La Pinassa

Sant Andreu de Gurb

La parroquia principal de Gurb.