Sant Andreu de la Vola Cabrera

November 2, 2023
October 2023

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Ruta circular des de Església de Sant Andreu de la Vola passant per:
- Coll de la Freixeneda (5.4 km)
- Cabrera (7.0 km)
- Santuari de Cabrera (7.4 km)
- Coll del Bram (7.7 km)
- Església de Sant Julià de Cabrera (9.5 km)
- Collet de Sant Julià (10.1 km)

Excursió feta el dia 30/10/2023
Pujada al Santuarí de Cabrera des del llogaret de Sant Andreu de la Vola, per arribar a Sant Andreu, ho fem per una estreta pista formigonada que comença a la carretera BV224, en aquest punt hi ha un senyal que prohibeix el pas a tots els vehicles no autoritzats, jo no en vaig fer ni cas, i pel que sembla no n'hi fa ningú.
Vaig aparcar el cotxe al costat de la Rectoria de la Vola, no hi ha massa lloc, per tres o quatre cotxes si es vol ser respectuós.
Es comença a caminar seguint pista fins el wp3 on la deixem per un altre, que tot pujada, ens porta al wp4, on hem de seguir cap a l'esquerra per una bona pista, arribem al wp6 on hem de deixar la pista i tirar amunt a la dreta, travessem un prat, creuem un petit rierol, i ja enllacem amb un sender, no massa fresat, que en forta pujada ens portarà a la casa de Freixeneda.
Era un dia de molta boira, la casa de Freixeneda pràcticament ni la vaig veure, en arribar al wp9 ens indican que entrem a una propietat privada, però que hi podem passar, donem la volta a la casa , al wp10 enllacem amb la pista de sortida i ja al wp11, Coll de Freixeneda, sortim definitivament de la finca. Hem de seguir un metres de pista, i al wp12 hem de tirar amunt a la dreta, sense camí definit, travessant un prat per arribar al wp13 on tenim el bosc, per enllaçar amb un corriol, molt poc fresat i amb molta fulla, que en forta pujada ens porta fins la cinglera de Corbera. Ja per millor camí seguim per la cinglera per arribar al pas de l'Osca, que és un curt pas, una mica aeri, però gents exposat, on hi ha una barana i unes grapes de ferro per facilitar el pas. Arribem al Cim de Cabrera, on hi ha una bandera i una taula d'orientació, seguim amb l'espessa boira i no es veu res, a pocs metres del cim i tenim un vèrtex geodèsic. Seguim per la Cinglera, sempre direcció Sud, trobem les runes del Castell de Corbera, que no en queda gairebé res, i arribem al Santuari de Corbera, que és un lloc molt ben cuidat amb taula unes i freixes espectaculars.
Deixem el Santuari i al wp20 ja tenim les escales per baixar al Coll de Bram.
Coll de Bram, encreuament de camins, hi ha rètols, S'ha d'agafar direcció Sant Julià de Cabrera, sender ben fresat en forta baixada, poc abans d'arribar a Sant Julià trobem la Font del Prat, amb aigua. Sant Julià de Cabrera té una bonica i ben restaura ermita romànica. A partir d'aquí tot bona pista, molta formigonada, fins el wp4 que és on enllacem amb el camí d'anada.