Sanctuary of Ermis and Aphrodite - Omalos

Photo ofSanctuary of Ermis and Aphrodite - Omalos Photo ofSanctuary of Ermis and Aphrodite - Omalos Photo ofSanctuary of Ermis and Aphrodite - Omalos

April 15, 2019
April 2019

near Áno Sími, Crete (Greece)

Με το δρόμο και μπόλικα κοψίματα στον Ομαλό με τις δύο λίμνες φέτος ,μία μικρή και τη μεγάλη. Το γύρο όλου του οροπεδίου ,μέχρι το πόρο πάνω από την Έμπαρο με το δρόμο, και από το Άγιο Πνέυμα με λίγο μονοπάτι λίγο ελέυθερα απ τη νότια πλευρά του.
Έξοδος απότον Ομαλό νότια με ένα δρόμο που στη συνέχεια γίνεται καταπληκτικό μονοπάτι αλλά σε αυτό το σημείο να πούμε ότι στο 10.2χμ της διαδρομής εμείς θέλαμε να πάμε ευθεία και αριστερά και εκ παραδρομής ακολουθήσαμε αυτό το κομμάτι της διαδρομής το οποίο είναι υπέροχο,το μονοπάτι βγάζει σε ένα δρόμο ,από κει αριστερά θα περάσετε το λεγόμενο Φάλι , το ρέμα που κατεβαίνει παρακάτω στη στροφή του δρόμου και έπειτα στα 100μ. αριστερά σας θα δείτε παλι πορτοκαλί σήματα να σας βγάζουν από το δρόμο,*απ αυτό το σημείο πήγα με gps λόγω ομίχλης,σε γενικές γραμμές ο σκοπός είναι να βρείτε το δασικό δρόμο που εάν δεν είχε γίνει το λάθος στο 10.2χμ θα τον βλέπατε μπροστά σας όπως θα κατεβαίνατε.
Βρήκαμε το δρόμο και περνώντας νότια του μεγάλου δασωμένου λάκκου ξαναβρήκαμε το δρόμο του Ομαλού και με μιά μικρή παράκαμψη μπήκαμε στο ιερό Ερμή και Αφροδίτης που χρονολογικά ξεκινά από το 2000πχ. ! και φτάνει εώς τους Ρωμαίους το 70πχ. και το οποίο πραγματικά αξίζει την επίσκεψη.
Το καταπληκτικό είναι ότι είχαν μεριμνήσει τα νερά της πηγής να διαπερνάνε το Ιερό και να κατεβαίνουν κάτω. Έχει χώρο ανάπαυσης κάτω από ένα τεράστιο πλάτανο με θέα μπροστά σας όλο το Ιερό που μπορείς να κάθεσαι ώρες.
Σε γενικές γραμμές ετοιμαστείτε να ανοίξετε πολλούς φράχτες, και έυκολους και δύσκολους (νότια της μεγάλης λίμνης), νερό θα βρείτε παντού άνοιξη αλλά και καλοκαίρι στη Σύμη στο Ιερό και στο Άγιο Πνέυμα.
* Ακολουθώντας το σημαδεμένο μονοπάτι οδηγεί πρός τη κατέυθυνση της διαδρομής μας με τη διαφορά ότι πάει λίγο παρακάτω ,στο σημείο θέας Κούτελο Παραδείσου και στη συνέχεια στο χωριό της Σύμης.
Όλο το κομμάτι ,δρόμος και μονοπάτι από την έξοδο του Ομαλού μέχρι και το μεγάλο φράχτη που πήγαμε εμείς και κατεβαίνει κάτω στα καθαρό είναι μέρος του ορεινού αγώνα νότιας Δίκτης.