San Lazzaro - Vall Ferreira - Amalfi

Photo ofSan Lazzaro - Vall Ferreira - Amalfi Photo ofSan Lazzaro - Vall Ferreira - Amalfi Photo ofSan Lazzaro - Vall Ferreira - Amalfi

October 2, 2023
October 2023

near San Lazzaro, Campania (Italia)

Recorregut per la serralada de Lattari, un indret de relleus escarpats i accidentats, amb fortes pendents que baixen cap al mar amb alts penya-segats inaccesibles que s'alternen amb alguna platja. Fem un tram del sender Giustinio Fortunato que ens porta a la Vall de Ferriere, on
hi ha nombroses ruïnes de ferreries i molins, rastres d'un passat d'antigues tradicions artesanes.
Iniciem la caminada a San Lazzaro, poble de la Comune d'Agerola. Sortim del poble per l'escalinata de Santa Llúcia, deixem el sender principal, escalinata de Santa Llúcia, fem un anar i tornar pel sender de la ferrata de Cospita, per contemplar les vistes des de la punta de l 'escarpat penya-segat sobre les restes del Convent de Cospiti. Tornem a l'escalinata que ascendeix pel vessant del Mont Murillo.
Rodegem les espectaculars parets del Mon Molignano i baixem cap a Pogerola. Llogaret d'Amalfi situat dalt d'un turó des d'on es pot admirar l'encantador paisatge del golf de Salern, la costa d'Amalfi fins als illots de Li Galli i, més avall, els llogarets de Lone i Pastena. Hi ha l'església de la Madonna delle Grazie, del segle XVI, a la plaça principal, l'església de Santa Maria Verge del segle XII, i l'església de San Michele, també del segle XII.
Agafem el sender que va a Valle de Ferriere que transcorre pel mig d'un frondós bosc mixt amb castanyers. Arribem al rierol Canneto amb diversos salts i ràpids que són els que es van utilitzar per moure els molins, les ferreries, i les màquines de les fàbriques de paper, d'on sortia l'afamat paper d'Amalfi.
Baixem cap a Amalfi entre terrasses de llimoners i de vinyes. Entrem al bullicios poble i ens arribem al mar.

Els desnivells que indica no són correctes.

Sant Lazzaro, Agerola

Església de Sant Lazzaro

Penya-segat

Penya-segat só te el convent de Cospiti